محمدعلی لطف اللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تفاهم نامه علمی، پژوهشی و آموزشی در راستای گسترش همکاری ‌های علمی و بین المللی بین این دو دانشگاه به اجرا در خواهد آمد.
وی ادامه داد: در این تفاهم نامه همکاری، اجرای طرح‌ های پژوهشی مشترک، تبادل استاد و دانشجو، همکاری در دعوت از اندیشمندان و شخصیت ‌های علمی دانشگاه ها مورد تاکید قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: همچنین همکاری در زمینه برگزاری دوره‌ های آموزشی مشترک برای دانشجویان ایرانی و ترکیه ای، حمایت از پایان نامه‌ های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه‌ های مرتبط و انتقال دانش و مواد آزمایشگاهی از دیگر بندهای این قرارد دوجانبه دانشگاهی است.
لطف اللهی گفت: تعاملات بین المللی و دانشگاهی می تواند زمینه ساز رشد و تعالی علمی و پژوهشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شود از این رو دانشگاه مراغه با عقد قرار داد و تفاهم نامه ها با دانشگاه های کشورهای مختلف در این زمینه گام های موثری برداشته است.
وی افزود: کسب رتبه های برتر پژوهشی توسط دانشگاه مراغه در بین دانشگاه های بزرگ کشور، نوید آینده ای روشن را برای توسعه این مرکز آموزش عالی در جنوب آذربایجان شرقی می دهد.
به گزارش ایرنا، دانشگاه پلی تکنیک خاورمیانه ترکیه در تاریخ 15 نوامبر سال 1956 تحت عنوان «Middle East High Technology Institute» با هدف پیشرفت علمی ترکیه و سایر کشور‌های خاورمیانه در زمینه علوم پایه و رشته ‌های مهندسی تأسیس شده است.
این دانشگاه برترین دانشگاه ترکیه بوده و در رتبه بندی تایمز در سال 2019 در رتبه 800-600 قرار گرفته و از سال 2018 در 343 طرح مشترک بین ­المللی در قالب های متعدد با ارزش مالی 735 میلیون یورو مشارکت کرده است.
به گزارش ایرنا، حدود سه هزار و 600 دانشجوی دختر و پسر در چهار رشته دکتری، 26 رشته کارشناسی ارشد، 18 رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می کنند.
این دانشگاه دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.
دانشگاه مراغه از سال 1370 با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرد و در سال 91 به دانشگاه ارتقا یافته است.
شهرستان مراغه با حدود 268 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.