مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: دستگاه های ماینر( تولید ارز دیجیتال) آسیب جدی به شبکه برق وارد می کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، عادل کاظمی بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده در خصوص تعرفه‌های صنعتی، مشخص شده است 18 درصد مصرف انرژی، نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، این در حالی است که فعالیت صنایع نسبت به سال‌های مشابه رشد قابل ملاحظه‌ای نداشته است.
وی در خصوص دستگاه‌های ماینر اظهار کرد: دستگاه های ماینر (تولید ارز دیجیتال) دارای توان مصرفی برق در رنج های مختلف تا چندین کیلووات می‌باشند که کاربران این دستگاه‌ها عمدتا با استفاده از انشعابات غیر مجاز و با استقرار تجهیزات در کارگاه ها اقدام به انشعاب گیری از شبکه فشار ضعیف می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت فعلی تاسیسات برق، حتی در صورت داشتن انشعاب قانونی برای راه اندازی و بهره برداری این دستگاه ها توان پاسخگویی و تامین بار مورد نیاز را ندارد، ادامه داد: استمرار این وضعیت و بالا رفتن مصرف انرژی در نقاط مختلف شبکه  باعث اختلال و آسیب دیدگی شبکه برق وبروز مشکلاتی در تداوم برق رسانی خواهد شد.
کاظمی با اشاره به لزوم کاهش تلفات انرژی الکتریکی تشریح کرد: استفاده از انشعابات غیر مجاز باعث افزایش تلفات انرژی و افت ولتاژ برای مشترکین واقعی می‌شود.
وی با اشاره  به نزدیک شدن پیک تابستان 98 بیان کرد: با توجه به ورود به پیک تابستان 98 و افزایش دمای هوا، مصرف بالای این دستگاه‌ها و استفاده از وسایل سرمایشی، شهروندان و شرکت برق تبریز را با مشکلات جدی مواجه می کند.
وی خاطرنشان شد: امور برق اندیشه تعدادی از واحدهایی را که  در شهرک مدنی از دستگاه‌های ماینر بهره برداری می‌کردند، شناسایی کرده و نسبت به جمع آوری انشعابات غیر مجاز آنان اقدام کرده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز راه حل هایی را برای رفع این معضل ارائه داد و گفت: شرکت مادر تخصصی توانیر باید طرحی را برای شرکت‌های توزیع ارائه کند تا طبق تعرفه ی مصرفی خاص، این گونه انشعابات به صورت قانونی و با تعرفه مشخص به متقاضیان واگذار شود  و با این روش از سوء استفاده‌های غیر قانونی جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.