علیار راستگو روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه رفع مبادی بیسوادی از عهده آموزش و پرورش خارج است، اظهار داشت: دستگاه های فرهنگی،شوراها، دهیاری ها و مراکز بهداشت می توانند آموزش و پرورش را در این زمینه یاری کنند.
وی با اشاه به مخاطرات و پیامدهای بیسوادی گفت: فرمانداران در شهرستان ها هم می توانند با تشکیل کمیته ای افراد بازمانده از تحصیل را شناسایی کرده و برنامه ریزی کنند.
معاون استاندار افزود: در این زمینه می توان از ظرفیت معلمان بازنشسته و نیز سمن ها بهره برد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان، ساماندهی نیروی انسانی، انسداد مبادی بیسوادی، نظارت بالینی و میدانی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس، جلوگیری از اخذ وجه در هنگام ثبت نام را رسالت اصلی این سازمان در ایام باقی مانده تا اول مهر اعلام کرد.
جعفر پاشایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیش از 100 هزار نیرو و 750 هزار نو آموز و دانش آموز دارد، گفت: دستگاه تعلیم و تربیت با این گستره جمعیتی رسانای خوبی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده دارد.
وی افزود: تبدیل سند تحول بنیادین به گفتمان عمومی از ستاد تا کف مدارس اصلی ترین رسالت مجموعه است و هرگونه برنامه مغایر با سند تحول بنیادین در بطن آموزش و پرورش عملیاتی نخواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش اذربایجان شرقی ادامه داد: یکی از شاخص های ارزیابی موفقیت در آموزش و پرورش عملکرد ستاد امتحانات است و به علت حفظ سلامت اداری پیگیری های لازم در اداره سنجش صورت می گیرد.
پاشایی با بیان اینکه سال گذشته با انسجام، نظم و هماهنگی مشکل حادی در آموزش و پرورش به وجود نیامد، افزود: امسال نیز هماهنگی بین بخشی و پشتیبانی تمامی نواحی و مناطق صورت می گیرد.
وی اظهار داشت: امروز دستگاه تعلیم و تربیت استان در عرصه های مختلف علمی و ورزشی در کشور پیشتاز بوده و تا آخرین حد توان و امکانات در راستای تحقق اهداف عالیه دستگاه تعلیم و تربیت تلاش می کنیم.
پاشایی همچنین با اشاره به معین بودن آذربایجان شرقی برای استان خوزستان در امر کمک رسانی به آموزش و پرورش آن استان به خاطر سیل زدگی، گفت: تا امروز بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی کرده ایم.
پاشایی افزود: همچنین ۷۰۰ میلیون تومان کمک نقدی تعهد کرده ایم که ۴۰۰ میلیون آن به حساب خوزستان واریز شده است.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.