به گزارش ایرنا، غلامرضا عبدی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی توسعه سپک تاکرای بانوان افزود: در بخش بانوان این رشته و با تغییرات انجام شده و برنامه ریزی های مدون، وارد مرحله جدیدی از فعالیت های قهرمانی شده ایم.
وی ادامه داد: سپک تاکرا به عنوان بخشی از هیات انجمن های ورزشی توانسته با راه اندازی تیم های پایه و کشف استعدادهای برتر، در مسابقات کشوری افتخار آفرینی های بزرگی داشته باشد.
وی اضافه کرد: کسب مقام سوم کشوری در رقابت های قهرمانی جوانان از جمله موفقیت های سپک تاکراکاران دختر مراغه به عنوان نماینده آذربایجان شرقی بوده است.
عبدی گفت: نخستین تیم سپک تاکرای بانوان آذربایجان شرقی در مراغه تشکیل شده و در صورت حمایت از این رشته ورزشی شاهد گسترش این رشته مدال آور در تمامی شهرستان ها خواهیم بود.
وی افزود: حضور پرقدرت در مسابقات کشوری، برپایی و میزبانی از اردوهای تیم های پایه ملی، استعدادیابی و معرفی دختران مستعد برای حضور در تیم های ملی و برگزاری تمرینات مستمر تیم های پایه و بزرگسالان از جمله برنامه های تدوینی در بخش سپک تاکرای بانوان آذربایجان شرقی است.
رئیس کمیته سپک تاکرای مراغه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم حمایت از این رشته ورزشی گفت: متولیان ورزشی به دور از شعارزدگی، از ورزشکاران این شهرستان به عنوان قطب سپک تاکرای کشور حمایت عملی داشته باشند.
اسلام جباری افزود: کمبود امکانات ورزشی از جمله کفش، توپ و مکان مناسب برای برگزاری تمرینات، از جمله ضعف هایی است که در این رشته در مراغه احساس می شود.
وی با اشاره به وجود ظرفیت و استعدادهای ناب ورزشی در سپک تاکرای مراغه اضافه کرد: حضور 12 بازیکن از رده های مختلف سنی در بخش های دختران و پسران در تیم های ملی و نیز مربیان تیم های ملی از جمله غلامرضا عبدی به عنوان سرپرست تیم های ملی، فرصتی برای توسعه این ورزش است.
معاون اداره ورزش و جوانان مراغه نیز گفت: سپک تاکرا، گام مهمی در توسعه ورزش قهرمانی داشته و باید مورد حمایت قرار گیرد.
سلطانی افزود: پتانسیل های بزرگ ورزشی در این رشته از جمله باشگاه عبدی فرصت مغتنمی برای توسعه آن و افتخارآفرینی ها در سطح ملی و بین المللی برای این شهرستان است.
به گزارش ایرنا، در این نشست سمیه فضلی به عنوان مربی تیم سپک تاکرای بانوان مراغه انتخاب شد.
سپک تاکرا شبیه والیبال است اما به ‌جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می ‌شود این بازی از ورزش‌ های بومی جنوب شرق آسیا بوده و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.
اندازه زمین و ارتفاع تور در این بازی شبیه بدمینتون بوده و هر تیم 3 بازیکن دارد و هر تیمی که بتواند 2 ست از 3 ست بازی را از آن خود کند برنده مسابقه خواهد بود، هر ست 21 امتیاز دارد که در ست سوم تنها کسب 15 امتیاز برای پیروز شدن تیم ها کافی ا‌ست.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.