به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رحیم علی طالعی روز سه شنبه در نشست هماهنگی بزرگداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر افزود: هوشیاری و آگاهی از نقشه های دشمنان و مقابله با توطئه های آنها، وظیفه همگانی است و باید با تمام توان پاسدار ارزش های انقلاب اسلامی باشیم.
وی گفت: ایثار، پایداری، صبر، ولایت مداری و ایمان و مهمتر از همه باور به پیروزی از اصلی ترین دلایل حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر بوده و باید امروز با الگو برداری از آن روز در مقابل توطئه های دشمنان در جنگ فرهنگی و اقتصادی ایستادگی کرده و مایوس نشویم.
وی افزود: شعار امسال حماسه سوم خرداد «ما پیروزیم» انتخاب شده که امیدواریم با روحیه پیروزی بتوانیم در معرفی انقلاب اسلامی به تمامی مسلمانان و آزادی خواهان جهان موفق عمل کنیم.
طالعی با بیان اینکه سوم خرداماه نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است، افزود: عظمت این رویداد تاریخی بر همگان مشخص است و از این حماسه نیز باید مانند هر رویداد تاریخی دیگر درس گرفته و تکلیف خود را از لابه لای آن تحلیل درآوریم.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه نیز در این جلسه گفت: خرمشهر با وحدت و همدلی مردم و رزمندگان اسلام آزاد شده و باید برگزاری مراسم ها و گرامیداشت های مختلف این روز توام با حضور مردم باشد.
موسی شعفی افزود: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهیدان، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و آزادگان، اجرای صبحگاه مشترک، ویزیت رایگان در مراکز درمانی، سخنرانی در مراسمات و مساجد، برنامه های متنوع در دانشگاه ها و برگزارب شب شعر و نمایشگاه عکس و پوستر از جمله مهمترین برنامه های گرامیداشت این روز است.
وی افزود: ما در مقابل خون شهدا مسئول هستیم و باید از این میراث بزرگی که امام و شهدا برایمان به یادگار گذاشته اند به خوبی صیانت کنیم.
وی گفت: برگزار کنندگان برنامه های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر از ظرفیت ماه مبارک رمضان و مساجد نیز برای تشریح فرهنگ مقاومت استفاده کنند.
شعفی خاطرنشان کرد: سوم خرداد 1361 یادآور حماسه جاودانه آزادی خرمشهر قهرمان از اشغال رژیم بعث عراق و سند مقاومت و ایستادگی ملتی شجاع و سلحشور در برابر تجاوز دشمن و فراتر ار آن نظام سلطه است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.