به گزارش ایرنا، محمد محمدپور روز دوشنبه در نشست اعضای هیات مدیره انجمن موسسات فرهنگی استان اظهار داشت: موسسه های فرهنگی و هنری بستری برای کارهای توسعه محور با حضور تشکل های مردمی است.
وی با اشاره به سیاست‌های دولت مبنی بر واسپاری امور به مردم، گفت: موسسه های فرهنگی و هنری بهترین جایگزین دولت برای تصدی‌ فعالیت‌های فرهنگی و هنری محسوب می‌شوند و با وجود موسسه های فرهنگی توانمند هدف یاد شده دست یافتنی است.
محمدپور گفت: موسسه های فرهنگی به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارائه کنندگان کالا و خدمات فرهنگی، باید تمهیدی بیاندیشند تا ذائقه‌ مردم در مصرف محصولات فرهنگی گسترش یابد تا تولید در بخش فرهنگ و هنر رونق بگیرد.
وی افزود: حوزه‌ فرهنگ و هنر هزینه ‌بر نیست بلکه حوزه‌ ثروت‌خیز و بهترین جایگزین برای سایر منابع درآمدی است و موسسه های فرهنگی و هنری می‌توانند با ارائه‌ ایده‌های خلاقانه و روزآمد فرهنگ و هنر را به یک جریان ثروت‌خیز در جامعه تبدیل کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم عمومی‌سازی فرهنگ و هنر و خارج کردن آن از دایره‌ نخبگان تاکید کرد و گفت: موسسه ها چون هم در تعامل با دولت بوده و هم تشکلی مردمی محسوب می‌شوند باید در ایجاد زمینه برای تسهیل دسترسی مردم به خدمات فرهنگی و هنری تلاش نمایند و فرهنگ و هنر را عمومی‌سازی کنند.
وی با اشاره به اهمیت موسسه های فرهنگی در رشد و بالندگی زیر ساخت های فرهنگی یک جامعه، تاکید کرد: موسسات فرهنگی در برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های ما جایگاه مهمی دارند و می‌توانند نقش موثری را در توسعه‌ فرهنگی بر عهده گیرند.
در این نشست اعضای هیات مدیره انجمن موسسه های فرهنگی نظرات و ایده‌های خود را در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت موسسات فرهنگی ارائه کردند.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.