مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت:  موسسات فرهنگی و هنری بهترین جایگزین دولت، برای تصدی‌گری فعالیت‌های فرهنگی و هنری محسوب می‌شوند و با وجود موسسات فرهنگی توانمند و پتانسیل غنی این موسسات، هدف یاد شده، دست یافتنی است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد محمدپور با اشاره به سیاست‌های دولت مبنی بر واسپاری امور به مردم، گفت: موسسات فرهنگی به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارائه کنندگان کالا و خدمات فرهنگی، باید تمهیدی بیاندیشند تا ذائقه‌ی مردم در تولیدات و مصارف فرهنگی در جهت گسترش آن تغییر یابد و تولید در بخش فرهنگ و هنر رونق گیرد.
محمدپور افزود: حوزه‌ی فرهنگ و هنر هزینه‌بر نیست بلکه حوزه‌ی ثروت‌خیز و بهترین جایگزین برای سایر منابع درآمدی است و موسسات فرهنگی و هنری می‌توانند با ارائه‌ی ایده‌های خلاقانه و روزآمد فرهنگ و هنر را به یک جریان ثروت‌خیز در جامعه تبدیل کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر لزوم عمومی‌سازی فرهنگ و هنر و خارج کردن آن از دایره‌ی نخبگانی تاکید کرد و گفت: موسسات چون هم در تعامل با دولت هستند و هم از سویی تشکلی مردمی محسوب می‌شوند باید در ایجاد زمینه برای تسهیل دسترسی مردم به تولیدات و خدمات فرهنگی و هنری تلاش نمایند و فرهنگ و هنر را عمومی‌سازی کنند.
وی با اشاره به اهمیت موسسات فرهنگی در رشد و بالندگی زیر ساخت های فرهنگی یک جامعه،  تاکید کرد: موسسات فرهنگی در برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های ما جایگاه مهمی دارند و می‌توانند نقش موثری را در توسعه‌ی فرهنگی بر عهده گیرند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.