ضیاءاله اعزازی روز یکشنبه در بازدید از سازمان قطار شهری تبریز و حومه افزود: پروژه مترو تبریز تنها یک پروژه شهری نیست بلکه به عنوان یک پروژه مهم استانی باید قلمداد شود.
وی ضمن اعلام همراهی نمایندگان به منظور پیشبرد اهداف و برنامه‌های قطار شهری تبریز ادامه داد: به عنوان نماینده مردم در مجلس قول کمک و پیگیری‌های لازم را می دهم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه نیز با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در خطوط یک، دو، سه و چهار قطار شهری تبریز، گفت: با وجود تمام محدودیت ها و شرایط سخت اقتصادی تلاش کرده ایم که پروژه سرپا باشد.
مصطفی مولوی از برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور بهره برداری از تمام مسیر خط یک قطار شهری تبریز تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا همچون گذشته با چند ایستگاه عبوری امسال قطار را به خط پایانی لاله برسانیم.
با توجه به حجم وسیع مسافرت های درون شهری تبریز و ضرورت استفاده از سیستم حمل ونقل ریلی در جهت کاهش مشکلات ترافیکی این شهر، برای اولین بار در دی ماه 1369، موضوع مطالعه واحداث قطار شهری در مجلس شورای اسلامی مطرح شد ولی با مسکوت ماندن موضوع، بالاخره سازمان قطار شهری تبریز در سال 1379 تأسیس و مطالعات امکان سنجی خطوط قطار شهری تبریز در اواخر سال 1380 آغاز شد.
احداث خط یک قطار شهری تبریز در سال 1381 آغاز شد و در جلسه شصت وپنجم شورای عالی ترافیک، در دی ماه 1385 احداث سایر خطوط درون شهری تبریز وخط حومه ای تبریز – سهند به تصویب رسید که شامل 4 مسیر به طول 70 کیلومتر با 70 ایستگاه و یک خط برون شهری از تبریز به شهرک سهند به طول حدود 20 کیلومتر است.
/3071/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.