زاهد محمودی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اهر گفت: از هر گونه اقداماتی که شائبه استفاده از امکانات دولت برای کاندیداهای انتخابات مجلس به وجود می‌آورد باید پرهیز شود.
وی بر لزوم حفظ اتحاد و انسجام در برابر توطئه‌های دشمنان تاکید کرد و گفت: تحریم‌ها و تهدیدهای استکبار جهانی نشان دهنده خصومت آنها با ملت ایران است و انتظار می‌رود معلمان در کنار تدریس، ضرورت حفظ وحدت و انسجام در برابر دشمنان را به دانش‌آموزان بیاموزند.
فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: هر چند ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از آذرماه شروع می‌شود ولی در برخی شهرستان‌ها مشاهده شده که در مدارس موضع‌گیری‌های سیاسی علیه کاندیداها صورت می‌گیرد به همین منظور تاکید داریم مدیران اجازه ندهند فضای آموزشی مدارس یا دانشگاه‌ها به کانون تبلیغاتی افراد خاص یا کاندیداهای احتمالی تبدیل شود.
وی در ادامه با تاکید بر تاثیرگذاری حضور پرشور فرهنگیان و دانش‌آموزان در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: دانش‌آموزان که از آنها به عنوان آینده‌سازان کشور یاد می‌کنیم حضورشان در صحنه‌هایی همچون راهپیمایی روز جهانی قدس ضروری است زیراکه باید با رفتارهای خصمانه آمریکا آشنا شوند.
فرماندار شهرستان اهر با قدردانی از برگزارکنندگان مراسم هفته معلم گفت: برنامه‌های هفته معلم در اهر باشکوه‌تر از سال‌های گذشته بود و با وجود جنگ رسانه‌ای و تبلیغات منفی که قصد تحریک معلمان را داشتند برنامه‌های هفته معلم در شهرستان اهر بدون حاشیه و باشکوه برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش اهر نیز در ادامه افزود: در بحث ارزیابی شایستگی مدیران مدارس، از شهرستان اهر 9 نفر با شرایط زیر 45 سال سن در این آزمون شرکت می‌کنند که با احتساب مدیران مدارس غیرانتفاعی و آموزشگاه‌های آزاد علمی در مجموع 139 نفر از مدیران بایستی در این آزمون شرکت کنند.
قادر رمضان‌پور از آمادگی مدیریت آموزش و پرورش اهر و انجام تمهیدات لازم جهت برگزاری امتحانات نوبت دوم خبر داد و گفت: امتحانات نوبت دوم نتیجه تلاش همکاران فرهنگی و به عبارتی خروجی و آبروی آموزش و پرورش است که 932 دانش‌آموز شامل 522 دانش‌آموز در رشته تجربی، 111 نفر در رشته ریاضی، 195 نفر در رشته انسانی و مابقی داوطلب آزاد هستند در امتحانات شرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: برای اولین‌بار امتحابات نهایی و کنکور پایه دوازدهم در 6 حوزه شامل سه حوزه پسران و سه حوزه دختران برگزار می‌شود و به جهت تقارن امتحانات و کنکور به مدیران مدارس تاکید کرده‌ایم تا فضای مدارس برای دانش‌آموزان آرام و بدون استراس باشد.
مدیر آموزش و پرورش اهر بابیان اینکه در سال‌تحصیلی 98-99 نزدیک به 300 معلم آموزش و پرورش اهر بازنشسته می‌شوند، گفت: وزارت آموزش و پرورش قرار است 52 هزار نیرو جذب کند که جای خالی 230 معلم بازنشسته اهری در سال گذشته و 300 معلم در شرف بازنشستگی در اهر جبران خواهد شد.
رمضان‌پور بر لزوم سامان‌دهی فضاهای آموزشی آموزش و پرورش اهر تاکید کرد و افزود: برخی از همچون مدارس امام رضا(ع) و شهید مدنی که در آن‌ها تراکم دانش‌آموز داریم لازم است تا این مدارس دو شیفته شوند زیراکه با تراکم دانش‌آموز بر افت کیفیت تحصیلی تاثیر می‌گذارد.
مدیر آموزش و پرورش اهر با بیان اینکه با وجود مصوبه مجلس شورای اسلامی بر رایگان بودن انشعاب آب، برق و گاز مدارس، هزینه انشعاب مدارس اخذ می‌شود، گفت: مصوبه مجلس در رابطه با رایگان بودن انشعاب آب، برق و گاز مدارس امیدوارکننده بود ولی متاسفانه وزارت نیرو اعتنایی به مصوبه مجلس نداشت زیراکه همچنان هزینه انشعاب را از مدارس می‌گیرند.
رمضان‌پور در پایان از کمک مالی بیش از 150 میلیون ریالی دانش‌آموزان اهری به سیل‌زدگان استان خوزستان خبر داد و گفت: دانش‌آموزان اهری در حمایت از سیل‌زدگان خوزستانی بیش از 150 میلیون ریالی به حساب آموزش و پرورش استان خوزستان واریز کردند و همچنان کمک‌های مالی دانش‌آموزان و معلمان به آموزش و پرورش اهر تحویل می‌شود.
7225/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.