به گزارش ایرنا، حمید شکری روز شنبه در نشست کمیته کاهش سوانح و حوادث ترافیکی مراغه افزود: وجود برخی محدودیت ها و کمبود اعتبارات از مهم ترین دلایل نرسیدن به اهدافی چون ساماندهی زیرساخت های حمل و نقل جاده ای در این شهرستان بوده لیکن می توان با تلاش مضاعف بخش مهمی از این مشکلات را از پیش رو برداشت.
وی ادامه داد: طرح شهرسالم از جمله اقداماتی است که در این شهرستان برای کاهش سوانح ترافیکی و شهری بوده که با همراهی کمیته های پنج گانه محقق خواهد شد.
وی اضافه کرد: مسیر و جاده مراغه - هشترود به عنوان یکی از محورهای مواصلاتی مهم جنوب استان بوده و از این رو اقدامات موثر برای کاهش حوادث ترافیکی باید در آن اندیشیده شود.
شکری گفت: سه راهی علمدار نیز به عنوان یکی از تقاطع حادثه ساز در این محور براساس برنامه ریزی های انجام شده اصلاح خواهد شد.
وی افزود: همچنین طرح ایمن سازی این تقاطع در قالب روکش آسفالت و تعریض جاده با 50 درصد مشارکت شهرک صنعتی علمدار به زودی انجام می شود.
رئیس پلیس راه مراغه - هشترود نیز گفت: کمبود برخی امکانات راهداری در جاده مراغه هشترود از جمله مشکلاتی بوده که در مواقع ضروری وجود دارد و نیازمند مرتفع شدن است.
سرگرد عبدالله بابائیان افزود: وجود سربالایی و شیب های تند در برخی از نقاط این جاده حادثه آفرین بوده از این رو ایجاد باند کندرو در این راستا می تواند بروز برخی حوادث را کاهش دهد.
وی اضافه کرد: تعریض پل چکان و زیرگذر روستای داش آتان و نیز تعریض و نصب جداکننده در مسیر روستای نوا به عنوان حساس ترین جاده های روستایی باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در سال گذشته براثر تصادف در محور مراغه - هشترود 37 نفر جان باختند که بیشترین علت بروز آن نیز عدم توجه رانندگان به جلو و انحراف به چپ بوده که سهم سواری ها در تصادفات بیش از سایر خودروها بوده و بیشترین میزان تصادف نیز در مسیر مراغه به خداجو روی داده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.