به گزارش ایرنا، قاسم جعفروند روز شنبه در جلسه هماهنگی برای برگزاری جشنواره ماهی گیری با قلاب در سد سهند هشترود اظهار داشت: میزان تولید ماهی در استان پنج هزار و 800 تن در سال بوده و با توجه به اینکه میزان مصرف 24 هزار تن در سال است مابقی آن از سایر استان ها وارد می شود.
وی به رتبه نهم استان در پرورش ماهی در آب های داخلی در کشور اشاره کرد و گفت: مصرف ماهی در کشور 11 کیلو و پایین تر از متوسط 20 کیلوگرمی در جهان است لذا تلاش می کنیم تا دسترسی مردم به ماهی آسان تر شود.
وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف ماهی از 1٫5 کیلوگرم در دهه قبل در استان به هفت کیلوگرم در حال حاضر رسیده است گفت: این امر نشان می دهد که مردم تمایل بیشتری نسبت به مصرف ماهی و آبزیان دارند و مدیریت شیلات استان در این راستا از سرمایه گذاران برای تولید آبزیان حمایت می کند.
جعفروند با بیان اینکه تلاش می شود تولید ماهی در سالجاری 20 درصد افزایش یابد افزود: در سال گذشته 6 میلیون قطعه ماهی زینتی آکواریومی و 8 میلیون قطعه بچه ماهی و 26 تن ماهی خاویاری در استان تولید شد.
فرماندار هشترود نیز به رتبه برتر هشترود در تولید آبزیان در استان اشاره کرد و گفت: 2 واحد تکثیر بچه ماهی به ظرفیت 40 تن در هشترود آماده بهره برداری است و یک واحد نیز در این زمینه فعالیت می کند.
امین امینیان از برگزاری جشنواره ماهیگیری با قلاب در سد سهند هشترود به صورت منطقه ای خبر داد و افزود :
این جشنواره 23 و 24 خرداد با حضور گردشگران و ورزشکاران دوستداران برگزار خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه گردشگری منطقه، آشنایی گردشگران با جاذبه های گردشگر و ترویج مصرف ماهی در بین خانواده ها عنوان کرد.
شهرستان هشترود با 57 هزار جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.