پرونده اختلاف بین گیتی‌پسند و مس سونگون در جذب بازیکنان ملی پوش، قرار است در کمیته تدوین مقررات مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، باشگاه‌های مس سونگون و گیتی پسند اصفهان در جریان فصل نقل و انتقالات لیگ ۱۳۹۸ رقابت بی‌سابقه‌ای داشته و به مذاکره با بازیکنان یکدیگر پرداختند. مهدی جاوید، مسلم اولادقباد و محمد شجری از گیتی پسند با مس قرارداد داخلی بستند و محمدرضا سنگ سفیدی، حمید احمدی نیز از مس به گیتی پسند رفتند.

اما در این بین، اولادقباد و شجری پیش از امضای قرارداد با مس، با گیتی پسند بسته بودند. سعید احمد عباسی نیز پیش از تمدید با گیتی پسند با مس سونگون قرارداد بسته بود. حال دو باشگاه شکایت مشابه از یکدیگر دارند. در این میان سازمان لیگ فوتسال معتقد است قرارداد داخلی اعتبار ندارد و بازیکنان تا زمان ثبت در هیأت فوتبال، به صورت رسمی بازیکن یک تیم محسوب نمی‌شوند اما باشگاه گیتی پسند اعتقاد دیگری دارد.

سید مجتبی طباطبایی، مدیر حقوقی و کمیته انضباطی باشگاه گیتی پسند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این موضوع توضیح داد: به استناد بند "۱۳" ماده یک و ماده "۱۳" آئین‌نامه نقل و انتقالات فیفا و بند "۱۰" ماده "۱۹" آئین‌نامه نقل فدراسیون فوتبال، قرارداد داخلی به محض امضا بین بازیکن و باشگاه، معتبر و لازم الاجراست و ثبت قراردادها در هیأت فوتبال صرفاً جهت گرفتن کارت بازی است.

او افزود: بنده با آقای آرش جابری، دبیر سازمان لیگ فوتسال صحبتی داشتم و او به مصوبه‌ای اشاره کرد که جای تأسف دارد. متأسفانه سازمان لیگ فوتسال به صورت ایالت خود مختار در سال ۱۳۹۲ مصوبه‌ای از هیأت رئیسه گرفته و براساس آن، قرارداد داخلی را نامعتبر می‌داند. اما فوتبال این طور نیست. اتفاقی که برای مهدی طارمی افتاد و منجر به محرومیت او شد، پیرامون همین موضوع بود.

طباطبایی هم‌چنین عنوان کرد: گیتی پسند هفته پیش به دبیرکل فدراسیون فوتبال موضوع خلاف بودن این مصوبه را اعلام کرد و ما از دبیر کل خواستیم موضوع را به کمیته تدوین مقررات ارجاع دهد. منتظریم که جواب دکتر براتی را دریافت کنیم.

مدیر حقوقی و کمیته انضباطی باشگاه گیتی پسند در پاسخ به این پرسش که اگر قرارداد داخلی اعتبار داشته باشد، گیتی پسند نیز سعید احمد عباسی را باید به مس بدهد، در این باره توضیح داد: در جریان این که عباسی با مس چه قراردادی بسته نیستم اما این را می‌دانم که این بازیکن قرارداد دو ساله با گیتی پسند داشته است. اگر فدراسیون فوتبال قرارداد داخلی را معتبر بداند، قراردادی که در تاریخ زودتری بسته شده، ارجح است. هم‌چنین بازیکنی که با وجود داشتن قرارداد داخلی با باشگاهی، با تیم دیگری قرارداد می‌بندد، از سوی فدراسیون فوتبال محروم می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.