اصغر تنومند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور و در دو مرحله تا 15 تیرماه سالجاری ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: مرحله اول طرح از 27 اردیبهشت تا 17 خردادماه و مرحله دوم از 18 خرداد تا 15 تیرماه همزمان با سراسر کشور در مراغه توسط دانشکده و با همکاری دیگر نهادها اجرا خواهد شد.
تنومند گفت: در مرحله اول این طرح افزایش آگاهی عمومی در مورد فشار خون و عوارض و راه های کنترل آن هدف گذاری شده و در مرحله و فاز دوم نیز وارد بخش عملیاتی این طرح می شویم که طی آن تمامی افراد بالای 30 سال از نظر فشار خون غربالگری می شوند و در صورت نیاز به سطوح دیگر برای درمانی و پیگیری معرفی خواهند شد.
وی اضافه کرد: براساس آمارهای موجود، حدود 30 هزار نفر از جمعیت بالای 30 سال مراغه دچار فشارخون بالا هستند که از این میزان تاکنون 17 هزار نفر شناسایی شده است.
تنومند گفت: در این طرح ملی، افراد بالای 30 سال، مادران باردار و بیماران کلیوی از لحاظ فشار خون مورد سنجش قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به گستره ی اجرای این طرح افزود: در این طرح تمامی مراکز بهداشتی شهری و روستایی، مراکز درمانی و اکیپ های سیار برای غربالگری فشار خون مشارکت دارند.
وی ادامه داد: تجربیاتی که این دانشکده از اجرای طرح ایراپن کسب کرده ما را در موقعیت ممتازی قرار داده و انتظار می رود کیفیت اجرای این طرح در مراغه بسیار مطلوب و پیشروتر از سایر دانشگاه ها باشد.
وی با تاکید بر لزوم همکاری تمامی نهادها و سازمان های در اجرای این طرح اضافه کرد: براساس دستورالعمل های ابلاغی، نیاز به همکاری همه ادارات از جمله تامین اجتماعی، بیمه سلامت و شهرداری بوده که انتظار داریم در این خصوص مشارکت لازم را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 18 مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و 80 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه برای ساکنان مناطق شهری و روستایی خدمات ارایه می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.