به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رحیم علی طالعی روز شنبه در محفل انس با قرآن کریم بسیجیان مراغه افزود: بهره گیری از الگوهای اسلامی چون سبک زندگی ائمه معصومین (ع)، زمینه ساز گسترش و ترویج زندگی مبتنی بر ساده زیستی، معنویات و فارغ از پدیده های شوم فرهنگی خواهد بود.
وی ادامه داد: با توجه به هجمه های فرهنگی و رسانه ای مبتذل و منحط غربی برای تضعیف بنیان خانواده ها، نقش هدایتگری و هدایت بخشی قرآن در خانواده ها نباید مورد غفلت واقع شود.
طالعی با بیان اینکه قرآن نجات بخش امت اسلامی از تمامی مشکلات و نفاق بین مردم است اضافه کرد: این کتاب و معجزه الهی، التیام بخش دردها و هدایت گر جامعه از گمراهی ها و انحراف ها به سوی راه راست و روشن است.
وی گفت: امروز اگر آموزه های قرآن را درجامعه به قوانین تبدیل کرده و آنها را در برنامه روزانه در معاملات و قراردادهای خود اجرا کنیم دیگر نیازی به دادگاه و زندان و قاضی نخواهیم داشت.
وی افزود: اگر در جامعه قوانین قرآنی حاکم باشد فتنه ها یکی پس از دیگری برطرف خواهد شد زیرا که این کتاب آسمانی هدایتگر و روشن کننده مسیر ها برای هدایت بشری است.
وی با اشاره به وفات حضرت خدیجه (س)، ایشان را یکی از بانوان نمونه و اسوه زنان مسلمان و ام المومنین عنوان کرد و گفت: استقامت و بردباری حضرت خدیجه (س) الگویی مناسب برای زنان مسلمان است.
طالعی اضافه کرد: آن حضرت همواره در سخت ترین شرایط، یار و غمخوار پیامبر(ص) بودند و تمام اموالشان را در راه تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام در اختیار پیامبر اسلام گذاشتند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.