به گزارش ایرنا، حمید شکری روز شنبه در بازدید از واحدهای تولید مرغ مادر و جوجه کشی مراغه افزود: در این راستا، برخی مشکلات موجود از جمله زیرساخت های این وحدها با رایزنی و هماهنگی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: ارائه تسهیلات کم بهره بانکی برای رفع مشکلات مالی و نیز توسعه ای واحدهای تولید مرغ مادر و جوجه کشی از اولویت های بخش کشاورزی و تولیدی این شهرستان است.
وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت تمام شده تخم مرغ بالاتر از قیمت بازار است اضافه کرد: خرید تضمینی تخم مرغ و ایجاد کانال های صادراتی برای توسعه این صنعت، نیازمند عزم و اقدام ملی است.
شکری گفت: مشکل تامین برق یکی از واحدهای تولید مرغ نیز با رایزنی های انجام شده با اداره برق، مرتفع شده است.
وی افزود: همچنین برای توسعه این واحد تولیدی پنج میلیارد تومان تسهیلات نیاز است که با تامین آن زمینه برای تامین کامل جوجه های یکروزه مرغداری های شهرستان فراهم می شود.
مدیرجهاد کشاورزی مراغه نیز در این بازدید با اشاره به راه اندازی شرکت تعاونی برای تامین جوجه های یکروزه مورد نیاز مرغداری ها گفت: ظرفیت تولید این شهرکت 10 میلیون قطعه جوجه یک روزه در سال است.
اسماعیل کریمی افزود: همچنین واحد مرغ مادر نیز در این مجموعه با ظرفیت 20 هزار مرغ گوشتی و تولید 3 میلیون تخم مرغ نطفه دار و با سرمایه گذاری 6 میلیارد تومان از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و نیازمند تامین مالی از طریق تسهیلات بانکی است.
وی در بازدید از یکی دیگر از واحدهای مرغداری تخم گذار ادامه داد: این واحد تولیدی با ظرفیت پرورش 40 هزار قطعه مرغ تخمگذار و 12 هزار قطعه پولت در حال حاضر دارای 56 هزار قطعه مرغ تخمگذار بوده و روزانه 2.5 تن تخم مرغ تولید می کند.
وی اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده های طیور از جمله کنجاله سویا و ذرت و نیز کرایه حمل بار، مرغداری و واحدهای تخم گذار متحمل هزینه های بالایی شده و از این رو نیازمند حمایت هستند.
به گزارش ایرنا، شهرستان مراغه با تولید سالانه بیش از 20 هزار تن تخم مرغ در 70 واحد پرورش مرغ تخم گذار از قطب های تولید این محصول در شمالغرب کشور است.
این شهرستان با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.