مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برنامه های این مجموعه برای روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار روز جهانی موزه‌ها و گرامی‌ داشت هفته میراث‌ فرهنگی را فرصتی برای جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت و جایگاه موزه‌ها به ‌عنوان یکی از مراکز فرهنگی تاثیر گذار در جامعه دانست و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان، به مناسب هفته میراث فرهنگی افتتاح نمایشگاه اسناد نزهه الدوله در موزه قاجار، بازگشایی موزه ادب و عرفان در اهر و نمایشگاه عملکرد میراث فرهنگی استان در محوطه مسجد کبود را در نظر گرفته است.
آبدار همچنین در ادامه از بازدید رایگان عموم مردم از موزه های تحت پوشش این اداره کل به ‌مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌ فرهنگی در روز شنبه 28 اردیبهشت خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان ضمن اشاره به برگزاری نشست های تخصصی حوزه میراث فرهنگی طی این هفته، افزود: طی هفته میراث فرهنگی نشست های تخصصی با موضوع "بازآفرینی مجموعه صاحب آباد تبریز"، "مستند سازی و بازسازی کالبدی روستای دستکند حیله ور"، "تبیین مفهوم خانه موزه و معرفی خانه موزه‌های استان" و "باستان شناسی کودک در سایت موزه عصر آهن" با حضور متخصصان و کارشناسان حوزه میراث فرهنگی و باستان شناسی برگزار خواهد شد. 
آبدار افزود: آغاز عملیات مرمت خانه سرخه ای تبریز و امیر ارشد ورزقان توسط بخش خصوصی و برگزاری چندین نشست تخصصی در حوزه مرمت های صورت گرفته در خانه ها، جداره های تاریخی تبریز، اماکن تاریخی مانند برج خلعت پوشان و ابنیه تاریخی کلیبر و همچنین نشست های تخصصی گزارش های مطالعات باستان شناسی در سایت های مختلف استان در این هفته برگزار خواهد شد.
وی در ادامه به برنامه های انجمن های میراث فرهنگی استان طی این هفته اشاره کرد و گفت: انجمن های میراث فرهنگی استان در نظر دارد در راستای بزرگداشت هفته میراث فرهنگی، نشست های تخصصی، بازدید از کارگاه های مرمتی و آیین پاک سازی و نظافت مجموعه تاریخی ربع رشیدی را برگزار کند.
آبدار در خاتمه از بازگشایی و کلنگ زنی برخی از پروژه های میراث فرهنگی و زیرساختی طی هفته میراث فرهنگی خبر داد و گفت: طی هفته میراث فرهنگی استان شاهد بازگشایی مسجد جامع کوزه کنان، موزه مردم شناسی بناب و امامزاده کلیبر و برج آس و کلنگ زنی مجتمع بین راهی تنباکولو و لیقوان خواهیم بود

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.