به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مرمت مساجد تاریخی به صورت مستمر از سوی میراث فرهنگی انجام می شود، افزود: بنا‌های تاریخی برای نگهداری همواره نیازمند مرمت هستند.
وی با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از طرح های مرمتی این اداره کل مربوط به مساجد و بقاع متبرکه است، اظهار داشت: حفاظت و صیانت از مساجد استان در سال‌های اخیر با پیگیری معاونت میراث فرهنگی انجام می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون عملیات مرمتی امامزاده کلیبر و مساجد زرگران و کبود بناب و کریمخان تبریز در مرحله نهایی بوده که پس از تکمیل در اختیار نمازگزاران و گردشگران قرار می گیرد.
آبدار، ادامه داد: مرمت مساجد انگجی و حاج ابراهیم تبریز، ضریر، حاج غفار، مقبره آقالار و صدر کبیر مراغه، گوراوان، شیرلو و امام زاده قاسم عجبشیر و مسجد تاریخی گوگان نیز با نظارت کارشناسان فنی اداره کل میراث فرهنگی استان در حال مرمت و تکمیل است.
وی از تکمیل مرمت بقعه و موزه شیخ شهاب الدین اهری خبر داد و گفت: تکمیل مرمت مسجد جامع (بخش محوطه) و محراب و مقبره خلیل خان گلین قیه مرند، امامزاده سید جبرئیل جلفا، مسجد جامع کوزه کنان شبستر، مقبره تاریخی روستای لللو، گنبد الله الله و بنای امام زاده علویق و کلویق ورزقان از دیگر برنامه های این اداره کل است.
آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مناطق گردشگری ایران در حوزه دینی و آثار تاریخی، افزون بر 7 هزار باب مسجد دارد که حدود 30 درصد آن ها جزو ابنیه های تاریخی و مذهبی مهم به شمار می رود.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.