شاگردان رضا مهاجری در بازی مقابل پرسپولیس نشان دادند که توانایی‌هایشان بیش از جایگاهشان در جدول است.

به گزارش ایسنا، تیم ماشین‌سازی تبریز مقابل پرسپولیس در بیست و نهمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر به میدان رفت و با نتیجه یک بر یک زمین مسابقه را ترک کرد.

این تساوی، هفدهمین بازی‌ای بود که ماشین‌سازی تبریز تن به تساوی داد. روند بازی‌های ماشین‌سازی در این فصل از لیگ برتر نشان می‌دهد که این تیم کمترین ریسک را برای پیشرفت در لیگ کرده است و قصد دارد فصل را طوری به پایان برساند که کمترین ضرر را در این مسابقات متحمل شود.

ماشین‌سازی در این فصل از لیگ برتر ۴ برد داشته است و اگر ۳ برد تیم‌های قعرنشین نفت مسجد سلیمان، سپیدرود رشت و استقلال خوزستان را حساب نکنیم، کمترین برد را در لیگ برتر داشته است. همچنین تعداد باخت‌هایی که این تیم تا اینجای کار متحمل شده است به نسبت تیم‌های پایین جدولی کمتر شکست خورده است و از این لحاظ با ذوب‌آهنی که با ۸ باخت در رده ششم قرار دارد برابری می‌کند.

اما نکته حائز اهمیت، تعداد تساوی‌های این تیم است. ماشین‌سازی تبریز با ۱۷ تساوی بیشترین تعداد تساوی را در تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر دارد و این مساله نکته‌ای نیست که بتوان ساده از آن عبور کرد.

ماشین‌سازی تبریز در حالی ۱۷ تساوی تا اینجای کار به دست آورده که ۶ بازی آن بدون گل به پایان رسیده است. ۴ تساوی شاگردان رضا مهاجری با گل اول تیم حریف همراه بود و ۶ تساوی هم در حالی به ثبت رسیده که تیم ماشین‌سازی یک گل یا بیشتر به تیم حریف زده است و از همین ۶ تساوی دو مورد از آن با تیم‌های بزرگی همچون پرسپولیس و سپاهان بوده است.

شاید یکی از نقاط مثبت تیم ماشین‌سازی در لیگ برتر بازی این تیم برابر پرسپولیس باشد. این تیم در حالی برای این رقابت حاضر شده بود که پرسپولیس در شرایط روحی و روانی خوبی قرار نداشت و پس از هفته‌ها ناکامی، به دنبال پیروزی در این بازی و کسب عنوان قهرمانی بود اما ماشین‌سازی با ارائه یک بازی خوب و نسبتاً شجاعانه توانست گل اول بازی را به ثمر برساند و اگر شانس با آن‌ها یار بود می‌توانستند در این بازی به پیروزی برسد.

بازی ماشین‌سازی برابر پرسپولیس نشان داد که این تیم پتانسیلی فراتر از یک تیم متوسط رو به ضعیف را دارد اما این تیم خودش را باور ندارد. ماشین‌سازی وقتی می‌تواند ۷۰ دقیقه از پرسپولیس در ورزشگاه آزادی یک بر صفر پیش باشد، قطعاً می‌تواند در رقابت‌های دیگر هم با همین کیفیت ظاهر شود.

اما مسأله‌ی مهم برای ماشین‌سازی، مساله راهبرد و هدف این تیم است که باید برای فصل بعد به طور کامل جزئی و دقیق مد نظر قرار بگیرد. تیمی که زیر نظر فرد ثروتمندی همچون محمدرضا زنوزی است قطعاً می‌تواند تیمی باشد که جایگاهش بالاتر در رده سیزدهم جدول است. در ادامه آن هم باید تفکرات مربی در بطن مسابقات تغییر کند تا از ظرفیت‌های تیم بااستعدادی همچون ماشین‌سازی به طور کامل استفاده شود تا در فصل آینده شاهد تیم قدرتمندی‌تری باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.