حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم دوشنبه شب در جمع قاریان قرآن تبریز، افزود: بر اساس تعالیم قرآنی راه رسیدن به استقلال واقعی فقط ایمان است و کسانی که در راه خدا گام بر می دارند، نباید از منحرفان کمک بگیرند و باید استقلال سیاسی و اقتصادی خود را همواره حفظ کنند.
وی انقلاب اسلامی را از مستقل ترین حکومت های جهان از لحاظ سیاسی دانست و اظهار داشت: از دیدگاه قرآن مسلمانان باید در هر زمینه دارای استقلال باشند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه در قرآن کریم آمده که «ما قبله مسلمانان را تغییر دادیم تا یهود به شما منت نگذارد که بگویند شما در قبله تابع ما هستید و استقلال ندارید»، گفت: این امر نشان دهنده توجه عمیق اسلام به استقلال مسلمانان است.
وی افزود: مسلمانان از نگاه قرآن باید از جهات سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی از استقلال کامل برخوردار باشند و از کسانی که دارای استقلال در فکر و عقیده نیستند، به شدت انتقاد شده است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه منافقان به هیچ عنوان استقلال فکر و عقیده ندارند، گفت: این عده به هر جهتی می ‌چرخند و همواره به دیگران وابسته هستند، در حالیکه کسی که به خدا و پیامبر اسلام ایمان قلبی دارد، حاضر نیست ولایت غیرالهی را بپذیرد.
وی ادامه داد: برهمین مبنا رهبر جامعه اسلامی هم باید استقلال رای داشته و گرفتار فضا سازی ها و فشارهای داخلی و خارجی نشود و خداوند متعال این توفیق را به همه ما بدهد که نعمت استقلال جمهوری اسلامی ایران را حفظ کنیم.
3038
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.