معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان حادثه آتش‌سوزی بازار تاریخی تبریز بر مرمت و بازسازی سریع بخش‌های آسیب‌دیده این بازار تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، متن پیام علی‌اصغر مونسان به شرح زیر است:
«آتش‌سوزی در سرای  دودری بازار تاریخی تبریز موجبات نگرانی همه دوستداران میراث فرهنگی کشور به ویژه مردم شریف تبریز را فراهم آورد، لیکن با حضور بموقع و تلاش آتش نشانان و همکاری نیروهای نظامی و انتظامی به فاصله چند ساعت مهار و از سرایت آتش به سراهای دیگر این بازار ارزشمند جلوگیری به عمل آمد. خوشبختانه بخش‌های مرمت‌شده قبلی به دلیل انجام فرایند اصولی کمترین آسیب را دیده است و با توجه به آغاز سریع مرحله بررسی و ارزیابی و همراهی کسبه و بازاریان، به‌زودی اقدامات مرمتی لازم به مرحله اجرا درخواهد آمد. اینجانب ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان و خسارت دیدگان این حادثه و قدردانی از  حضور دلگرم‌کننده امام‌جمعه محترم تبریز و همیاری خوب شهرداری و دستگاه‌های امدادی و انتظامی، امیدوارم با همکاری بین بخشی، شاهد مرمت و بازسازی زودهنگام بخش های آسیب‌دیده و رونق بیش از پیش بازار تاریخی تبریز باشیم.»
آتش‌سوزی در سرای دودری (ایکی قاپیلی لار) بازار تاریخی تبریز که حدود ساعت 23 شامگاه چهارشنبه 18 اردیبهشت آغاز شده بود، با تلاش آتش‌نشانان حدود ساعت سه بامداد، مهار و از سرایت آتش به سراهای دیگر جلوگیری شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.