به گزارش ایرنا، اسماعیل کریمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مبارزه بیولوژیک با این آفت و پیشگیری و جلوگیری از تکثیر و تولید مثل آفت کرم خراط در بخشی از باغات این شهرستان انجام می شود.
وی گفت: تله های فرمونی برای شکار انبوه این افت در درختان گردو نصب شده و آثار پیشگیرانه و موثر آن تا اواخر فصل تابستان باقی خواهد ماند.
وی اضافه کرد: همچنین برای مبارزه بهتر و موثر، خمیر سمی ویژه در سوراخ های ایجاد شده بر اثر فعالیت این آفت استفاده می شود.
کریمی گفت: آبیاری مناسب و به موقع، تغذیه اصولی و بهره گیری از شیوه های مبارزه بیولوژیک از راه های موثر در از بین بردن این آفت در درختان گردو است.
وی با اشاره به شیوع آفت کرم خراط در باغات گردوی این شهرستان افزود: در راستای پیشگیری از گسترش این آفت و نیز مبارزه با آن، کلاس ها و دوره های آگاه سازی در کنار ارائه راهکارهای عملی و توزیع فرمون و خمیر در اراضی باغی این شهرستان توسط جهاد کشاورزی در حال اجراست.
هم اکنون حدود 2 هزار و 300 هکتار از اراضی مراغه زیرکشت درختان گردو قرار داشته و این شهرستان یکی از قطب های تولید این محصول در آذربایجان شرقی به شمار می رود.
مراغه قطب تولید محصولات باغی در آذربایجان شرقی بوده و 25 درصد میوه استان در این شهرستان تولید می شود.
حدود 21 هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد و هر سال بیش از 300 هزار تن انواع میوه از آنها برداشت می شود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.