مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی، جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز را نشانگر بخشی از هویت تبریز، این شهر پرآوازه اولین ها دانست و بر ایجاد هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هرچه بهتر چهارمین دوره آن تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، بدر شکوهی در جلسه هماهنگی چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز با اشاره به این که تبریز پتانسیل بالایی در زمینه هنر و گردشگری دارد، گفت: با بررسی نقاط قوت و ضعف دوره‌های گذشته این جشنواره، باید بتوانیم آن را در خور شان و منزلت تبریز برگزار کنیم و البته اهداف اجتماعی و فرهنگی جشنواره نیز مد نظر قرار گیرد. 
وی در خصوص اهداف برگزاری جشنواره توضیح داد: معرفی هرچه بهتر توانمندی های تبریز در عرصه بین المللی، جذب دانشجویان جهان اسلام، برقراری تبادلات موثر فرهنگی و بسترسازی برای معرفی تبریز به عنوان پایتخت نگارگری جهان اسلام از جمله اهداف قابل توجه این جشنواره به شمار می آید.   وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت مشارکت فعال دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: در این راستا بهتر است که تقسیم کار در قالب چشم انداز مشخص انجام شود تا همه ی دستگاه ها با آشنایی کامل از وظایف خود در برگزاری جشنواره همکاری کنند و مقرر شده است که بعد از ارزیابی دقیق میزان مشارکت این دستگاه ها، از آنان در جشنواره تجلیل شود.
شکوهی در ادامه، مشارکت دانشجویان گردشگری و رشته‌های هنری، معرفی پتانسیل‌های تبریز در حوزه گردشگری سلامت، گردشگری فرهنگی، گردشگری تاریخی، گردشگری هنری و راه اندازی کمپین در رابطه با جشنواره را ضروری دانست.
همچنین در این جلسه در خصوص برگزاری نشست های تخصصی با هنرمندان بین المللی جشنواره، تبلیغات محیطی در شهر و فرودگاه، تهیه برنامه های مستند، همکاری اصناف بازار سرپوشیده تبریز در موقع بازدید هنرمندان از اثر ثبت جهانی یونسکو و بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان و معرفی هرچه بهتر ظرفیت بازار تبریز مباحثی مطرح شد.
در پایان مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی و جمعی از نمایندگان دستگاه های اجرایی از محل برگزاری جشنواره و آثار برگزیده دوره های گذشته آن بازدید کردند.
چهارمین دوره جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز با حضور هنرمندان کشورهای مختلف در خرداد سال جاری در محل دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.