به گزارش ایرنا، علی محرمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره به صورت رقابتی و بین گروه های استانی برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اهمیت کار فرهنگی و تلاش برای پاسداری از ارزش های جامعه و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی، نخستین جشنواره تئاتر خیابانی سردرود - پایتخت تابلوفرش جهان - با چشم‌انداز روشن برای جامعه سالم، شهر پاک و آرام با مشارکت شهروندان، هنرمندان و نهادها و سازمان‌ها برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: موضوع جشنواره شامل سردرود، ‌پایتخت تابلوفرش جهان، شهروند و‌ فرهنگ ایثار و شهادت، شهروند و آسیب‌های اجتماعی، شهروند و محیط زیست و شهروند و مشارکت مسئولانه در صرفه‌جویی منابع انرژی، خفظ فضای سبز و ترافیک است.
محرمی افزود: تئاتر خیابانی به علت ذات فرهنگی، ‌هنری و اجتماعی به یک رسانه ارزشمند، ‌تاثیرگذار،‌ پرمخاطب و مردمی تبدیل شده است که به واسطه ارتباط صمیمی و رودررو با مخاطب خاص و عام به طرح مسایل اساسی،‌ معضلات و مشکلات پرداخته و با نشان دادن ارزش‌ها در مقابل کاستی‌ها ذهن مخاطب را درگیر کرده و او را به تعقل، ‌انتخاب و پویایی وا می‌دارد و بدون شک این موضوع در ارتقای فرهنگ و جایگزین کردن آگاهانه عناصر مطلوب در جامعه بسیار تاثیرگذار است.
وی هدف از برپایی این جشنواره را حفظ ریشه‌های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی،‌ ارتقای سطح دانش شهروندی،‌ بهبود زندگی شهری و استحکام پیوند شهروندی،‌ مشارکت در ساختن شهر سالم و پاک، دانست.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مهلت ارسال آثار به این جشنواره را پنجم خردادماه 1398، اعلام کرد و افزود: آثار برگزیده جشنواره 15 خرداد معرفی و زمان برگزاری جشنواره نیز دهه‌ سوم همین ماه در شهر سردرود تبریز خواهد بود.
جشنواره تئاتر خیابانی استانی سردرود با همکاری شورای اسلامی و شهرداری شهر سردرود، ‌اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و انجمن نمایش استان برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا سال گذشته بیش از 330 هزار نفر تماشاگر در سالن های نمایش استان حاضر شدند.
3093/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.