به گزارش روز چهارشنبه امور ارتباطات این سازمان، احد فلاحی در جلسه هماهنگی این موضوع، اظهار داشت: با هدف فرهنگ سازی و ارج نهادن به سنت حسنه اهدای عضو در جامعه بلوک ویژه ای برای اهداکنندگان عضو در وادی رحمت تبریز اختصاص یافته است.
وی با اشاره به تاکید شهردار و اعضای شورای شهر تبریز برای همکاری با انجمن اهداکنندگان عضو، اضافه کرد: در این قطعه ضمن طراحی المان و سنگ قبرهای ویژه، اهدا کنندگان عضو به صورت رایگان دفن خواهند شد.
فلاحی یادآوری کرد: تاکنون بلوک های ویژه شهدا، بلوک خانواده های معظم شهدا، بلوک جانبازان، صدیقین و هنرمندان با هدف ارج نهادن به جایگاه ویژه آنها در وادی رحمت اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا، مسئول هماهنگی پیوند اعضای بسیج جامعه پزشکی آذربایجان ‎شرقی نیز با اشاره به در پیش بودن 30 اردیبهشت روز ملی اهدای عضو، گفت: با همکاری شورای شهر، شهرداری و سازمان آرامستان های تبریز، آیین های ویژه ای برای گرامیداشت این روز پیش بینی شده است.
رسول زارع زاده ادامه داد: صبح روز 30 اردیبهشت ماه قرار است قطعه اهداکنندگان عضو در وادی رحمت تبریز افتتاح شود.
زارع زاده، تعداد اهداکنندگان عضو در آذربایجان شرقی را 50 نفر اعلام کرد و افزود: با تسهیلات پیش بینی شده از سوی شهرداری و سازمان آرامستان های تبریز، اهداکنندگان عضو در استان پس از تشییع در بلوک شماره 60 وادی رحمت دفن خواهند شد.
وی با اشاره به همکاری شهرداری و شورای شهر تبریز در برنامه های روز ملی اهدای عضو، اظهار داشت: پس از افتتاح بلوک یاد شده، عصر همان روز همایش اهدای عضو به همراه نمایشگاه ویژه ای با محوریت این موضوع در تالار اندیشه ائل گلی برگزار می شود.
زارع زاده با تاکید بر تلاش همگانی برای نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو در جامعه، گفت: از 9 هزار بیمار نیازمند پیوند عضو در ایران حدود 30 درصد در شمالغرب کشور زندگی می کنند.
وی از مرگ روزانه 7 تا 11 نفر در صف اهدای عضو خبر داد و گفت: در صورت فراگیر شدن فرهنگ اهدای عضو بسیاری از انسان های نیازمند عضو، نجات پیدا خواهند کرد.
زارع زاده با بیان اینکه سالانه از هشت هزار بیمار مرگ مغزی در ایران حدود چهار هزار نفر امکان و شرایط اهدای عضو را دارند، گفت: از این تعداد بین 700 تا یکهزار نفر نسبت به اهدای عضو اقدام کرده و بقیه بیماران بدون رضایت خانواده به این امر از دست می روند.
این عضو انجمن اهدای عضو ایران با اشاره به صدور کارت های اهدای عضو برای داوطلبان، یادآوری کرد: بدون رضایت خانواده این عزیزان امکان اهدای عضو فراهم نمی شود و به شدت نیازمند فرهنگ سازی در این زمینه هستیم.
زارع زاده گفت: برای اهدای عضو باید 5 پزشک متخصص مرگ مغزی را تائید کرده و پس از رضایت خانواده و صدور مجوز دادستان نسبت به این امر اقدام می‌شود.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.