معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از اواخر روز پنج شنبه تا اوایل شنبه در استان خبر داد.
 محمد اشجعی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با اشاره به پیش بینی هوای استان، اظهار کرد: فعالیت اصلی سامانه روز جمعه بوده و این سامانه باعث ابرناکی و بارش متناوب باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای، کاهش نسبی دما خواهد شد. 
 وی با بیان این‌که با فعالیت سامانه‌ی بارشی، بارش تگرگ در نواحی مستعد و اصابت صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه های فصلی، مه گرفتگی و کاهش دید پیش بینی می‌شود، گفت: توصیه می شود اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی انجام شود. 
 وی از افزایش نسبی سه تا چهار درجه‌ای دمای هوای استان تا پایان هفته خبر داد. 
 معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت آب و هوایی شهرستان‌های استان، افزود: طی 24 ساعت گذشته، شهرستان جلفا با 28 درجه بالای صفر و شهرستان سراب با سه درجه زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان هستند.
 وی با بیان این‌که دمای تبریز در گرم‌ترین زمان 22 درجه بالای صفر و در سردترین زمان 21 درجه بالای صفر است، افزود: دمای فعلی تبریز 17 درجه بالای صفر بوده که نسبت به 24 ساعت گذشته، تغییری نکرده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.