به گزارش دوشنبه ایرنا، نشست مشترک کارشناسان هواشناسی آذربایجان شرقی و اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز به منظور ارائه طرح و پیشنهادهای کاربردی برای رفع نیاز و مشکلات سایر سازمان ها و نهادهای دولتی و اجرایی در ارتباط با مشکلات اقلیمی برگزار شد.
انجام تحقیقات مشترک و ارائه طرح و پیشنهادی کاربردی به منظور برنامه ریزی برای جلوگیری از خسارت های سیلاب و مبارزه با خشکسالی و دیگر مسائل طبیعی و محیطی از محورهای این نشست بود.
برای شروع کار مشترک توافق شد طرحی با عنوان «مدل سازی سیلاب های استان» از سوی محققان و اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز و هواشناسی آذربایجان شرقی انجام و پروپوزال آن سریعا آماده و به مقام های مسئول استان ارائه شود.
علی دولتی مهر، مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی، در این نشست با معرفی فعالیت ها، توانمندی ها و پتانسیل های این اداره کل، آمادگی سازمان متبوعش را برای همکاری با دانشگاه تبریز اعلام کرد.
بهروز ساری صراف، رئیس دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز، نیز در این نشست، هواشناسی را سازمانی تخصصی و علمی نام برد و گفت: ارتباط تنگاتنگ و افزایش سطح همکاری های تخصصی دانشگاه تبریز با هواشناسی موجب ارتقای سطح دانش تخصصی و کاهش برخی مشکلات می شود.
سعید جهانبخش، مدیر گروه آب و هواشناسی نیز با اشاره به اهمیت هواشناسی گفت: در زمان کنونی اطلاعات هواشناسی در حوزه های مختلف حتی در زندگی روزمره مردم نقش اساسی دارد و باید از این اطلاعات استفاده و در برنامه ریزی های دستگاه ها و نهادهای اجرایی بکار گرفت.
در این نشست حاضران موضوعات پیشنهادی تحقیقاتی و پژوهشی خود را در حوزه همکاری های دو جانبه ارائه کرده و مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
در این نشست مقرر شد تفاهم نامه ای توسط نمایندگان دو طرف تهیه و بعد از تکمیل به امضای رییس دانشگاه تبریز و مدیرکل هواشناسی استان برسد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.