به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم دوشنبه شب در در دیدار هیئت امنا و اعضای شورای مشورتی ستاد دیه استان با وی افزود: کار خیران ارزشمند و ماندگار است و خداوند متعال در برابر آن پاداش مضاعفی در نظر خواهد گرفت و امیدواریم همه خیران در 29اردیبهشت در جشن گلریزان شرکت کنند، زیرا بهترین جا برای کمک رسانی است.
وی ادامه داد: در رابطه با تبلیغ و ترویج این کار ارزشمند تلاش های زیادی کردیم و جا دارد از تلاش های همه خیران استان قدردانی کنیم زیرا هر زندانی که به همت خیران آزاد و سر سفره افطار خانواده اش حاضر شود، قطعآ دعا گوی شما خواهد بود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی هم در این نشست با ارایه گزارشی از اقدامات ستاد دیه استان گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته جشن گلریزان همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می شود و امیدواریم امسال بهتر از سال های قبل در بحث جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی هموطنان محترم برای آزاد سازی زندانیان محکوم جرایم غیر عمد و مالی قدم برداریم.
حجت الاسلام حکمتعلی مظفری افزود: در سال گذشته از مجموع 540 زندانی جرایم مالی و غیرعمد تعداد 440 نفر با بدهی 123 میلیارد تومان آزاد شدند.
وی ادامه داد : از این رقم بیش از 91 میلیارد تومان از طریق تقسیط بدهی های زندانیان، مبلغ 21 میلیارد و 850 میلیون تومان از گذشت شاکیان، مبلغ 4 میلیارد و 840 میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود چهار درصد ، یک میلیارد تومان از محل کمک های خانواده های زندانیان و 3 میلیارد و 700 میلیون تومان کمک بلا عوض ستاد دیه استان بود.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به حمایت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بحث ترغیب و تشویق خانواده های درگذشتگان برای اختصاص هزینه های مراسم ترحیم به زندانیان جرایم غیر عمد و مالی گفت: سعی می کنیم با استفاده از ظرفیت های روحانیان و مداحان عزیز این موضوع گسترش یابد.
حجت الاسلام مظفری یادآوری کرد: در این مورد 160 خانواده مشارکت داشتند و107 زندانی هم از این طریق آزاد شدند که در کشور بی سابقه است.
وی اضافه کرد: در سال های گذشته در بحث مجازات حبس برای جرائمی که از اهمیت کمتری برخوردارند حکم جایگزین صادر شده است و 2 هزار نفر از آمار زندانیان کاهش یافته است.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.