رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید هشدارها و آگاهی‌های لازم در حوزه مهارت‌های اجتماعی به مردم داده شود، تاکید کرد: گاهی جوانان، مهارت‌های لازم و اطلاعات کافی از آسیب‌های اجتماعی نداشته و بعد از مبتلا شدن به‌دنبال درمان می‌گردند، درحالی که پیشگیری، بهتر از درمان است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، عزیز جوانپور در نشست تخصصی آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: باید آسیب‌های اجتماعی جدی جوانان و جامعه واکاوی شده و بعد از بحث و بررسی، به اطلاع جوانان به‌‌خصوص دانشجویان رسانده شود.
وی تشریح کرد: امروزه دشمن برای نسل جوان و پویای جامعه برنامه‌های جدی و اساسی در حوزه فرهنگی و اجتماعی طراحی می‌کند تا به نظام‌ اجتماعی کشور آسیب بزند.
جوانپور در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: نه‌تنها به‌طور‌کامل نتوانستیم در حوزه اجتماعی چون اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و... ورود کرده و مباحث را علمی‌تر بررسی کنیم، بلکه گاهی با تصمیمات کارشناسی نشده منجر به آسیب‌های جدی‌تری شده‌ایم.
وی در این خصوص افزود: آسیب‌های اجتماعی باید توسط اندیشمندان‌، استادان مجرب و کارشناسان امر در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه گاهی مباحث اجتماعی مهم‌تر از مباحث درسی است، تشریح کرد: دانشجوی روانشناسی باید علاوه بر رفع مشکلات خود در حوزه آسیب‌های اجتماعی، مشکلات اجتماع را نیز مرتفع کند؛ بی‌تردید آموزه و یادگیری‌هایی که در این راستا صورت می‌گیرد، در رفتار و زندگی افراد جامعه مؤثر خواهد بود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: رسالت بسیار عظیمی در دانشگاهیان و کارشناسان آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که آگاه‌سازی افراد جامعه از جمله آن است.
جوانپور، یکی از ارکان مهم آسیب‌های جامعه را کانون خانواده عنوان کرد و گفت: امروز طلاق یکی آسیب‌های جدی در کانون خانواده‌ها محسوب می‌شود که منجر به  معضلاتی چون بی‌سرپرستی و بدسرپرستی و هدر رفتن سرمایه‌های عظیم اجتماعی می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.