رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه قانون‌گریزی شدیدی در تبریز در زمینه ساخت‌وساز وجود دارد، گفت: بر اساس آمار، تنها پنج درصد ساخت‌وساز در یکی از مناطق تبریز به صورت قانونی انجام شد که آمار تکان دهنده است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فریدون بابایی‌اقدم در صحن علنی شورا، اظهار کرد: شهرهای موفق در راستای تثبیت ساخت‌وسازهای غیرمجاز تلاش می‌کنند؛ اما شهرداری تبریز در این زمینه غفلت کرده و امروزه بارگذاری طبقات فوقانی واحدهای مسکونی در بافت ناکارآمد تبریز به صورت غیرقانونی انجام می‌شود و جمعیت این بافت مسئله‌دار در حال افزایش است.
وی با بیان اینکه مناطق روستایی اطراف تبریز چهره زشت‌تری نسبت به بافت مسئله‌دار داخل تبریز دارند، بیان کرد: ساختمان‌های تازه احداث شده در روستاهای اطراف تبریز تمامی شاخص‌های بافت فرسوده را دارند.
بابایی‌اقدم، تولید مسکن را بهترین راه مقابله موضوع بدمسکنی دانست و گفت: سهمیه تبریز، احداث شش هزار واحد مسکونی برای انتقال بافت ناکارآمد شهری است که ضرورت دارد مجموعه استانداری، راه و شهرسازی و شهرداری تبریز در این راستا گام‌‌های عملی بردارند.
وی با بیان اینکه 800 هزار نفر در بافت ناکارآمد شهری تبریز اعم از حاشیه‌نشین، فرسوده و روستاهای الحاقی زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: وضعیت تبریز در پیشگیری، مقابله و بازساخت مناطق آسیب دیده در زمان حوادث غیرمترقبه خوشایند نیست و چندین واحد مسکونی در رانش زمین 9 فروردین ماه آسیب دیدند.
این عضو شورای شهر تبریز با اشاره به احداث پارک عباس میرزا به عنوان شهرک امن در مواقع بحرانی، گفت: 320 سکوی استاندارد در این مجموعه تعبیه شده که ضرورت دارد شهرداری سازه‌های سبک در این پارک قرار داده و سایر شهرک‌های امن در مناطق محتلف تبریز احداث کند.   وی ادامه داد: پس از وقوع آتش‌سوزی در برج پلاسکو در تهران، برخی از مسئولان تبریز برای رفع تکلیف نامه‌نگاری انجام دادند؛ اما اکنون هدف ما رفع تکلیف نبوده، بلکه به دنبال گوشزد کردن موضوع به مسئولان امر هستیم. 
بابایی‌اقدم در خصوص خطرات ناشی از سیل در تبریز، بیان کرد: باتوجه به شرایط توپوگرافی، احتمال وقوع سیل در تبریز وجود داشته و به منظور مقابله با این خطر، ضرورت دارد ضمن افزایش دبی مهرانه‌رود، آزادسازی و لای‌روبی رودهای خارج از شهر تبریز به ویژه در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی نیز مدنظر باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.