سردار اصغر عباسقلی‌زاده روز یکشنبه در دیدار با جانبازان قطع نخاعی و جمعی از رزمندگان جهاد سازندگی آذربایجان شرقی، افزود: یادگاران دوران دفاع مقدس پس از گذشت سال ها همچنان در راه انقلاب مانده‌اند و در برهه های مختلف تبعیت از ولایت فقیه را به خوبی نشان داده و ثابت کرده اند.
وی اظهار داشت: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با گذشت از جان، مال، اعضاء و اعصاب و روان خود نشان دادند در راه آرمان‌ها و حفظ دین ثابت قدم‌ هستند و هیچگاه از آرمان ها و اهداف انقلاب، امام و شهدا عدول نمی کنند.
عباسقلی زاده از نیروهای جهادی به عنوان رزمندگان پرتلاش دفاع مقدس یاد کرد که کم توقع بودند و پیروزی در تمامی عملیات‌ها مدیون فعالیت‌های آنان است؛ اگر در عملیات های خیبر و بدر، پل ساخته نمی ‌شد امکان انجام عملیات و پشتیبانی میسر نبود.
وی با اشاره به اینکه همه با شعار «سنگرسازان بی ‌سنگر» آشنایند و آنانی که در عملیات‌ها حضور داشتند خوب می‌ دانند نیروهای جهاد سازندگی چه زحماتی را متحمل شده‌اند، گفت: نیروهای جهادی زحمت ایجاد خاکریز و جاده‌ها را برعهده داشتند و زیر بمباران و آتش شدید دشمن اقدام به احداث بیمارستان و مقرهای تاکتیکی می کردند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان اینکه قدر نیروهای جهادی را آنهایی می ‌دانند که از نزدیک شاهد رشادت‌هایشان بودند، گفت: متاسفانه در ثبت و نشر ایثارگری‌های پرعظمت جهادگران سازندگی کوتاهی‌هایی شده است.
عباسقلی زاده اضافه کرد: اگر می‌ توانستیم فداکاری‌ها و نحوه زندگی شهدا را در جامعه ترویج دهیم، به وضعیت موجود دچار نمی ‌شدیم و از شرمندگی رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز در می‌ آمدیم.
وی تاکید کرد: باید نسل جدید بدانند چه زحماتی برای انقلاب اسلامی و تداوم و تثبیت آن کشیده شده است و این امنیت، اقتدار و عظمت به راحتی حاصل نشده و باید همه دست به دست دهیم تا نواقص را مرتفع کنیم.
آذربایجان شرقی در طول هشت سال دفاع مقدس 22 هزار جانباز و بیش از 10 هزار شهید تقدیم کرده است.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.