به گزارش ایرنا، فریدون بابایی اقدم روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر افزود: وضعیت تبریز در پیشگیری، مقابله و بازساخت مناطق آسیب دیده در زمان حوادث غیرمترقبه خوب نبوده به طوری که در رانش زمین در 9 فروردین امسال چندین واحد مسکونی آسیب دیدند.
وی با بیان اینکه قانون ‌گریزی شدیدی در تبریز در زمینه ساخت‌ و ساز وجود دارد، اظهار داشت: بر اساس آمار 5 درصد ساخت‌ و ساز در یکی از مناطق تبریز به صورت قانونی انجام شده که این آمار تکان دهنده است.
عضو شورای اسلامی تبریز با اشاره به غفلت شهرداری در راستای تثبیت ساخت‌ و سازهای غیرمجاز، گفت: در زمان کنونی بارگذاری طبقات فوقانی واحدهای مسکونی در بافت ناکارآمد تبریز به صورت غیرقانونی انجام می‌شود و جمعیت این بافت در حال افزایش است.
بابایی اقدم با بیان اینکه مناطق روستایی اطراف تبریز چهره زشت ‌تری نسبت به باقت ناکارآمد داخل این شهر دارد، ادامه داد: ساختمان ‌های تازه احداث شده در روستاهای اطراف تبریز تمامی شاخص‌ های بافت فرسوده را دارد.
وی تولید مسکن را بهترین راه مقابله با بد مسکنی دانست و گفت: سهمیه تبریز احداث 6 هزار واحد مسکونی برای انتقال بافت ناکارآمد شهری است که باید مجموعه استانداری، راه و شهرسازی و شهرداری در این راستا گام‌‌ های عملی بردارند.
عضو شورای اسلامی تبریز با اشاره به احداث پارک عباس میرزا به عنوان شهرک امن برای اسکان شهروندان در مواقع بحرانی، گفت: 320 سکوی استاندارد در این مجموعه تعبیه شده است.
بابایی اقدم با اشاره به خطرات ناشی از سیل در تبریز، افزود: با توجه به شرایط توپوگرافی تبریز احتمال وقوع سیل وجود دارد و برای مقابله با این خطر باید نسبت به افزایش دبی مهرانه‌رود، آزادسازی و لایروبی رودهای خارج از شهر به ویژه در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی اقدام اساسی انجام شود.
کلانشهر تبریز با وسعت حدود 2 هزار و 167 کیلو متر مربع حدود 1.8 میلیون نفر را در خود جای داده است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.