به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان با اشاره به تعرفه‌ های درمانی سال 1398 و پیشنهاد رشد 15 درصدی برای افزایش میزان دستمزد پزشکان اظهار داشت: به جای اینکه برای کار اضافه حق الزحمه پرداخت کنیم و تعرفه خدمت و قیمت را بالا ببریم برای هر پزشک به میزان بیماران درمان شده، هزینه بپردازیم.
وی افزود: اگر بنده یک پزشک کم سوادی باشم یا تبحر کمتری داشته باشم، ممکن است که برای بیمار هزینه و مداخلاتی ایجاد کنم که این کار علاوه بر بیمار، برای بیمه نیز هزینه‌ بر است اما چنانچه بیمار توسط پزشک درست معاینه و تشخیص داده شود، با یک بار معاینه، با کمترین آزمایش و یک راه درست می‌ توان به نتیجه رسید در نتیجه خرید سلامت درست ‌تر از خرید خدمت است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زمانی که پزشک بیمار را معاینه می‌ کند باید تشخیص درست بدهد که به درمان درست منجر شود، در واقع مصداق این کار این است که اتومبیل خود را به مکانیکی می‌ برید و اگر خودرو درست شد پول می‌ دهید اما اگر مکانیک نتوانست اتومبیل را درست کند آیا هزینه‌ ای پرداخت می ‌کنید؟ افراد نیز همین ‌گونه هستند.
پزشکیان افزود: هزینه درمان که پزشکان دریافت می کنند نباید چند برابر متوسط دریافتی استادان در دانشگاه‌ ها باشد چون همه کار می ‌کنند و زحمت می‌کشند، کسانی که مهارت را یاد می ‌دهند یک جور پرداختی دارند و کسانی که درمان می ‌کنند جور دیگر.
3077/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.