به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از شوراهای اسلامی شهر مرند، اظهار داشت: با مطالعه عوامل موثر در رشد و توسعه کشورها می توان دید که هژمونی قدرت در آن ها بر پایه وحدت است و ما نیز باید با ایجاد وحدت و رعایت اخلاق و احترام به حقوق فردی و اجتماعی، به سمت توسعه حرکت کنیم.
وی با انتقاد از برخی رفتارهای غلط در فضای مجازی، گفت: خط قرمز ما در فضای مجازی باید، منفعت شهر باشد تا خللی در راه توسعه شهرستان پیش نیاید.
فرماندار مرند با تاکید بر لزوم استفاده از ابزارهای موجود برای پیشرفت شهرستان گفت: مرند از لحاظ تولید فکر در سطح بالایی قرار دارد و تنها مشکل در مرحله اجراست که در این خصوص رجوع به کارشناسان و متخصصان، در دستور کار قرار دارد.
وی در مورد عملکرد شورای اسلامی شهر مرند نیز اظهار داشت: ما اگر در کنار نگاه ایده آلیستی، رفتار و عملکرد شورا را واقع بینانه بررسی کنیم، می بینیم اعضای کنونی شورای شهر مرند با وجود مشکلات بسیار از جمله بدهی های سنگین در شهرداری، با تحویل این شرایط ایثار کردند و تاکنون در مواجهه با بحران های موجود موفق بوده اند.
فرماندار مرند افزود: ما باید با مشاهده شرایط و واقعیت های موجود در شهر، قدردان زحمات اعضای شورا و مجموعه شهرداری بوده و انگیزه تلاش و خدمت بیشتر را در آنها ایجاد کنیم.
وی یادآوری کرد: شوراها که به عنوان حلقه واسط مردم و حاکمیت هستند باید به وظیفه و رسالت خود در جهت خدمت به مردم عمل کنند.
گرشاسبی با اشاره به همکاری تمامی مسوولان شهرستان در حل مشکل پروژه جواهر گفت: همان طور که مشکل پروژه جواهر پس از گذشت چند سال با همکاری هم حل شد، امروز نیز برای پیشبرد بهتر مسیر، نیازمند ابزار، علم و تجربه هستیم تا با تعامل پیش رویم.
فرماندار مرند با بیان اینکه مانع توسعه شهرستان ذهنی است اظهار داشت: ما با وجود موقعیت راهبردی و منابع طبیعی و انسانی، باید در بعد ذهنی تغییر و تحول ایجاد کرده و فضای مجازی نیز در خدمت منفعت شهر باشد.
امام جمعه مرند نیز با اشاره به 20 سال فعالیت شوراها گفت: با وجود اقدامات و خدمات بسیاری که در طول سال های گذشته صورت گرفته نقطه ضعف و نواقصی نیز وجود دارد که باید در این خصوص آسیب شناسی انجام شود.
حجت الاسلام علی نعمت زاده در مورد فلسفه وجود شوراها اظهار داشت: شوراهای اسلامی در کشور با هدف پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و رفاهی و برای جلوگیری از تبعیض تشکیل شده است.
وی با اشاره به وجود بدهی های بسیار در شهرداری مرند، گفت: هر مسوولی که در دوره های گذشته در به وجود آمدن این بدهی ها مقصر بوده باید بازخواست شود و نباید به سادگی از کنار آن گذشت.
امام جمعه مرند همچنین به جذب سرمایه گذار برای شهر تاکید کرد و گفت: شورای اسلامی شهر، محل خدمت جهادی به مردم با همکاری شهرداری است و در این زمینه مسیر را باید برای ورود سرمایه گذاران هموار کنند.
نماینده شهرستان های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به موقعیت جغرافیایی مناسب و نخبه های بسیار در مرند اظهار داشت: با وجود ظرفیت های فراوان در این شهرستان، همه باید تلاش کنیم با پرهیز از سیاسی کاری و جناحی عمل کردن، به فکر رفع مشکلات باشیم.
محمد حسن نژاد در مورد وظایف شورای اسلامی گفت: شورا، پارلمان محلی است که وظیفه نظارت را بر عهده دارد لذا باید با تمام وجود در راستای انجام وظایف خود عمل کنند.
وی اظهار داشت: نمایندگان نیز وظیفه قانون گذاری و حل مشکلات مردم از طریق وضع قانون را دارند و نباید مسائلی پیش بیاید که نماینده نتواند به وظایف خود برسد.
شهردار مرند نیز گفت: با وجود مشکلات و بدهی های بسیار که از ادوار گذشته با آن مواجهیم با تلاش مجموعه شهرداری و همیاری اعضای شورا، در عرض 18 ماه توانستیم بخش اعظمی از آن ها را حل کنیم.
حسین کاوه افزود: یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ شهرداری، شفاف سازی در انجام امور است و اینکه با پرداخت بدهی ها، شهر تقریبا به آرامش رسید.
وی ادامه داد: از نیمه دوم سال 1396، حداقل بیش از 25 میلیارد تومان از بدهی های گذشته و نیز سال های 1396 و 1397 پرداخت شد که نشان دهنده تلاش اعضای شورای اسلامی شهر مرند و مجموعه شهرداری است.
شهردار مرند با بیان اینکه ما در این مدت سعی کردیم شرایط را برای فعالیت پیمانکاران بومی فراهم کنیم، افزود: فعال کردن پروژه جاده مرند و جلفا با 4 میلیارد و 500 میلیون تومان، اجرای تالار شهر با 2 میلیارد و 500 میلیارد تومان، آسفالت محلات هدف و کلنگ زنی پارک بانوان از جمله پروژه هایی که است که در طول ماه های گذشته شهرداری نسبت به آنها اقدام کرده است.
وی گفت: یکی دیگر از دغدغه های مهم شهرداری مرند، پروژه جواهر بود که پس از چند سال رکود و بلاتکلیفی، با همکاری کلیه مسوولان شهرستانی حل شد و امیدواریم در سه ماهه بعدی شاهد افتتاح آن باشیم.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
9916/6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.