نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های مسئول با توهین‌های قومیتی علیه هواداران تراکتور برخورد کنند. 
محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با اشاره به بی‌عدالتی‌ها و توهین‌های انجام شده به تیم تراکتورسازی در ورزشگاه‌های مختلف کشور، اظهار کرد: بنده سوم اردیبهشت ماه طی تذکر کتبی خطاب به وزیر ورزش و جوانان اعلام کردم که طی چند سال گذشته متأسفانه به دلیل بی‌توجهی مسئولان ورزش کشور و عدم رعایت عدالت توسط برخی تصمیم‌گیران و داوران، مشکلات و حواشی زیادی برای باشگاه تراکتورسازی به وجود آمده که باعث شده حق و حقوق باشگاه تضییع و با احساسات هواداران و علاقه‌مندان این باشگاه مهم و تأثیرگذار بازی شود، همچنین از آقای وزیر درخواست کردم که طی جلسه‌ای با حضور تمام مسئولان ذیربط و نمایندگان مردم تبریز و استان، موضوع بررسی و در دستور کار قرار گیرد و تصمیماتی در شأن مردم غیرتمند آذربایجان و علاقه‌مندان اتخاذ و جلوی کسانی که تخلف انجام دادند، گرفته شود. 
وی ادامه داد: همچنین سال گذشته در جلسه‌ای با صراحت به وزیر ورزش و جوانان گفتم که شما باید موضوع تراکتور را جدی گرفته و حتی فراتر از پرسپولیس و استقلال به این تیم نگاه کنید؛ چرا که در خارج از کشور روی این تیم برنامه‌ریزی می‌کنند تا از آن به عنوان ابزاری برای تحریک احساسات مردم استفاده کنند و تراکتور حاشیه امنیتی و سیاسی دارد. غفلت، عدم حمایت و برخوردهای غلط با این تیم و هواداران باعث تحمیل هزینه در آینده می‌شود، آقای سلطانی‌فر هم قول داد که پیگیر موضوعات تراکتور باشد و اجازه بروز مشکلاتی را ندهد.
سعیدی تصریح کرد: ماجراهای اخیر نشان داد که همچنان بی‌توجهی و غفلت نسبت به تراکتور وجود دارد و معتقدم اگر 50 درصد توجهات به پرسپولیس و استقلال را به تراکتور داشته باشند، این مشکلات پیش نمی‌آید. 
وی گفت: دستگاه‌های امنیتی باید با توهین انجام شده به تراکتور و هوادارانش در تهران و سایر شهرها برخورد کنند. چرا برخورد نمی‌کنند؟ این موضوع باعث تزریق شعارهایی از بیرون می‌شود و هنگامی که هوادار می‌بیند که با توهین کنندگان برخورد نمی‌شود، وظیفه می‌داند که خودش برخورد کند و به طبع با ورود افراد غیر مسئول به موضوع، برخی حوادث رخ می‌دهد.
این نماینده مجلس تأکید کرد: وزیر ورزش باید به موضوع توهین به قومیت‌ها در ورزشگاه‌ها ورود کرده و از سوی دیگر دستگاه‌های امنیتی نیز افرادی که به دنبال توهین و تحریک احساسات قومیت‌ها هستند را از قبل شناسایی کنند.
سعیدی ادامه داد: مقام معظم رهبری در گذشته تأکید کرده بودند که تحریک احساسات قومیت‌ها در دستور کار دشمنان است که یکی از محمل‌ها همین ورزشگاه‌ها هستند. وقتی به آذری‌زبانان توهین می‌شود و با توهین کنندگان هم برخورد نمی‌شود، هواداران تراکتور که عمده آن‌ها جوان هستند برای ورود به موضوع احساس مسئولیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول برای جلوگیری از توهین‌های قومیتی در ورزشگاه‌ها، باید به موقع و دقیق موضوع را پیش‌بینی کرده و پیشگیری کنند که در غیر اینصورت، برخوردها بعد از رخ دادن حادثه باید عادلانه باشد. کمیته انضباطی یک طرف قضیه را نگاه کرده و به بدترین شکل عمل می‌کند؛ چرا که تمامی جوانب و سابقه را در نظر نگرفته و تنها در خصوص خود حادثه‌ی اتفاق افتاده رأی صادر می‌کند که این موضوع نیز مشکلی را علاج نکرده و چه بسا باعث تحریک هم می‌شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.