به گزارش ایرنا، همایش بزرگ دوچرخه سواری تبریز امروز جمعه به همت هیات دوچرخه سواری و هیات ورزش کارگری در 2 بخش «همایش» و «مسابقه» برگزار شد و شرکت کنندگان در بخش نخست، فاصله شهرک امام خمینی تا اتوبان شهید کسایی و در بخش دوم نیز اتوبان شهید کسایی تا ورزشگاه یادگار امام را رکاب زدند.
در این اجتماع 200 نفر دوچرخه سوار از مناطق مختلف کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز شرکت داشتند.
دبیر هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی با بیان اینکه برگزاری همایش های دوچرخه سواری از رویکردهای اصلی این هیات ورزشی برای عمومی کردن ورزش دوچرخه سواری در بین شهروندان است، به خبرنگار ایرنا گفت: سالانه حدود 30 همایش دوچرخه سواری در تبریز برگزار می کنیم.
ناصر هوشیار افزود: تعداد همایش های عمومی دوچرخه سواری در سطح آذربایجان شرقی نیز به بیش از 50مورد در سال می رسد.
وی با اشاره به جایگاه بالای ورزش دوچرخه سواری در تبریز و دیگر شهرستان های آذربایجان شرقی و نقش آفرینی دوچرخه سواران این خطه در میادین داخلی و خارجی اظهار داشت: هیات دوچرخه سواری استان در طول سال برنامه های متنوعی برای فعالان و علاقه مندان این رشته دارد.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه جمعه گذشته مسابقات دوچرخه سواری کوهستان (دانهیل) را در ارتفاعات عینالی تبریز برگزار کردیم و جمعه آینده نیز مسابقات پیست را در ورزشگاه یادگار امام برپا می کنیم.
دبیر هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی از شهروندان خواست با حضور در همایش های دوچرخه سواری، زمینه آشنایی فرزندان خود را با این رشته ورزشی سالم و مفرح فراهم کنند.
هوشیار، برندگان بخش مختلف همایش دوچرخه سواری امروز تبریز را به شرح زیر اعلام کرد:
** کورسی
مقام اول: خلیل خورشید
مقام دوم: سجادپایدار
مقام سوم: جعفرعلیزاده

**کوهستانی
مقام اول: محمد پورشریف
مقام دوم: حسن سیف الهی
مقام سوم: علی ظهراب زاده

**جوانان
مقام اول: علی لبیب
مقام دوم: آیدین بامراد
مقام سوم: احسا محمودی

**دختران
مقام اول: فاطمه دادگر
مقام دوم: حنانه دادگر
مقام سوم: محیاحق سرشت
کلان شهر تبریز به دلیل وضعیت کوهستانی آن از زمان های قدیم تا به امروز ازقطب های اصلی ورزش دوچرخه سواری کشور بوده و دوچرخه سواران نام آور زیادی از قبیل قادر میزبانی و احد کاظمی را به جامعه ورزش تحویل داده است.
در کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز بیش از 100 هزار دوچرخه وجود دارد.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.