جواد رحمتی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات پروژه راه‌ آهن میانه - تبریز که با حضور معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور تشکیل شد، ابراز امیدواری کرد: با تلاش و همت مضاعف تا پایان کار دولت تدبیر و امید کل پروژه به بهره‌برداری برسد.
وی تاکید کرد: با توجه به توسعه شهر تبریز و جلوگیری از تبعات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، مسیر خط آهن، ایستگاه‌ها و کلیه موارد فنی با لحاظ کردن اصول مدیریت شهری مورد بازنگری و مهندسی مجدد قرار گیرد.
در این جلسه مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی پیگیری‌های لازم در خصوص تملک اراضی باقی‌مانده در انتهای خط‌ آهن میانه - تبریز را انجام داده و در مورد ایستگاه خاوران موضوع از طریق کمیته جانمایی ایستگاه‌ها پیگیری شود.
همچنین با توجه به اینکه ایستگاه خط 3 متروی تبریز در محل پایانه مرکزی در حال اجراست، مقرر شد موضوع احداث ایستگاه دوم راه‌آهن به منظور اتصال به مترو در کمیته ایستگاه‌ها بررسی شود.
طرح راه آهن میانه تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر بوده که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه_بستان آباد و ۷۰ کیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است.
راه‌آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌ شود.
این طرح از سال 1379 آغاز شده است.
خط آهن تبریز ـ میانه ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمانی 5.5 ساعت کاهش می‌دهد.
این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری 120 کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
/3071/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.