به گزارش روز پنجشبه ایرنا، شرکت تبریز کف مرند به عنوان تولید کننده انواع کاشی و سرامیک طی سال های گذشته با مشکلات عدیده روبرو بود، بطوریکه تا قبل از سال 1396، حقوق کارگران آن به سختی پرداخت می شد.
به دنبال بروز این مشکلات، کارگران کارخانه تبریز کف، بارها برای دریافت مطالبات خود اقدام به تجمع در مقابل فرمانداری مرند کردند تا اینکه بالاخره با تلاش و پیگیری های مقام های شهرستانی و نیز دادگستری آذربایجان شرقی، این شرکت با مدیریت جدید و تحت نظر دادگستری استان از اوایل سال 1396آغاز بکار کرد.
امروز پس از گذشت حدود 2 سال از فعالیت مجدد کارخانه تبریز کف، طی مراسمی با حضور مدیرکل دادگستری استان و اعضای شورای تامین شهرستان مرند، این شرکت به طور رسمی به کارخانه کاشی کف سرام تبریز به عنوان مالک جدید آن انتقال یافت.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در خصوص واگذاری شرکت تبریز کف مرند به کارخانه کاشی کف سرام تبریز گفت: عوامل مختلف داخلی و بیرونی از جمله تحریم ها در طول زمان باعث ورشکستگی کارخانه تبریز کف شده و مباحث و مشکلات بسیاری را در شهرستان ایجاد کرده بود.
حجت الاسلام حکمتعلی مظفری افزود: کارخانه تبریز کف، پنجمین مجموعه در کل استان بشمار می رود که از ورشکستگی قطعی به حالت رونق برمی گردد و امیدواریم این کارخانه با مدیریت جدید و تلاش بیشتر رونق گیرد.
رئیس کل دادگستری آذربایجانشرقی اظهار داشت: بر حسب قانون، واحدهایی که واگذار می شوند سازمان ورشکستگی مکلف به نظارت بر حرکت کارخانه به سمت و سوی رونق و تولید بیشتر است.
وی با بیان اینکه در برخی مواقع بدلیل عدم اهلیت، چاره ای جز ورود برخی شرکت ها به حوزه ورشکستگی وجود ندارد، گفت: کارخانه تبریز کف مرند نیز که ورشکسته شده بود، امروز بطور رسمی به مالکان جدید واگذار شد.
حجت الاسلام مظفری در مورد نحوه واگذاری کارخانه تبریز کف نیز گفت: در مرحله اول جهت واگذاری این کارخانه از طریق مزایده اقدام شد، اما فردی علاقمند به خرید آن نبود تا اینکه بنا به تصمیمی که در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان گرفته شد، مزایده دیگری برگزار و خریداران جدید با مبلغ 30 میلیارد و 500 میلیون تومان کارخانه تبریز کف را تحویل گرفتند.
وی تاکید کرد: قوای سه گانه باید همکاری و از بحث تولید که نیاز اصلی اشتغال زایی و رونق اقتصادی است، حمایت کنند.
هم اکنون در کارخانه «تبریز کف» که پس از انتقال به مالک جدید به «کاشی کف سرام تبریز» تغییر نام داده است، 157 نفر نیروی اسنانی شاغل هستند.
این واحد تولیدی با 35 سال قدمت در یک سال گذشته و پس از واگذاری به مالک جدید نه تنها رونق تازه ای یافته، بلکه محصولات آن علاوه بر بازارهای داخلی به خارج از کشور از جمله گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، لهستان و عراق نیز صادر می شود.
مالک جدید کارخانه علاوه بر خرید کارخانه مبلغ 6 میلیارد تومان نیز برای نوسازی تجهیزات و به روزسازی کارخانه هزینه کرده است.
9916/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.