شهرام خدایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ ائمه‌ برگزار می شود.
وی افزود: بخش ویژه سیره امام جواد علیه‌ السلام که طبق روال هر دوره با هدف افزوده شدن منابع مرتبط با سیره یکی از معصومان به جشنواره نهم اضافه شده است، همزمان با ایام دهه‌کرامت، برگزار می‌شود.
خدایی ادامه داد: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو بخش فردی و خانوادگی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.
وی در مورد نحوه شرکت در جشنواره، گفت: کودکان برای شرکت در بخش کودک، می‌توانند به یکی از دو شیوه‌ «ترسیم نقاشی» و «ارسال فیلم موبایلی» اقدام و با کشیدن نقاشی از جذاب‌ترین بخش مورد علاقه کتاب در این جشنواره شرکت کنند.
خدایی ادامه داد: علاقه‌مندان در بخش نوجوان نیز می‌توانند به دو شیوه ترسیم نقاشی از جذاب‌ترین بخش کتاب و پاسخگویی به سئوالات چهار گزینه‌ای به صورت مکتوب و الکترونیکی بر اساس کتاب‌های معرفی شده در جشنواره و همچنین ارسال فیلم موبایلی شامل معرفی کتاب دلخواه اعم از منابع جشنواره و منابع آزاد مرتبط با موضوع در این جشنواره شرکت کنند.
وی اظهار داشت: علاقه‌مندان به شرکت در بخش جوان و بزرگسال می‌توانند از سه شیوه‌ مطالعه کتاب‌های معرفی شده و پاسخگویی به سوالات چهار گزینه‌ای، ارسال فیلم موبایلی از معرفی کتاب دلخواه و یا ارسال معرفی کتاب دلخواه، تصویر و مشخصات آن در حد یک پاراگراف ( 350 کلمه) اقدام کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی گفت: برگزیدگان نهمین جشنواره در دو سطح ملی و شهرستانی معرفی و با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی از آنها تجلیل خواهد شد. علاقمندان برای دریافت فایل کتاب‌ها می‌توانند به آدرس www.razavi.iranpl.ir مراجعه و یا جهت دریافت امانی کتاب‌های مسابقه به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.
شرکت کنندگان می توانند علاوه بر ارسال آثار از طریق الکترونیک، آثار مکتوب خود را به نزدیک‌ ترین کتابخانه عمومی محل زندگی شان تحویل دهند.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.