به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند و مخاطرات زیستی شهرستان، با تاکید بر حمل زباله ها به صورت اصولی و بهداشتی اظهار داشت: شهرداری و دستگاه های متولی باید آموزش نیروی انسانی، تجهیز ماشین آلات حمل زباله و دفع بهداشتی زباله ها را در دستور کار قرار داده و در زمینه پسماند با روش های جدید اقدام کنند.
وی با بیان اینکه اگر جمع‌ آوری پسماندهای شهری خوب مدیریت نشود به یک معضل زیست‌ محیطی تبدیل می‌شود، افزود: بنابراین ضرورت دارد شهرداری ها با مدیریت صحیح، نسبت به جمع‌آوری و دفن زباله‌های خانگی و صنعتی اقدام کنند.
فرماندار مرند با اشاره به جمع آوری اصولی و مدیریت پسماند در کلینیک ها و مطب های شهرستان گفت: جمع آوری و دفع اصولی پسماندهای پزشکی، زﻣﯿﻨﻪ ﺣﻔﻆ و ارﺗﻘﺎی ﺳﻼﻣﺖ اﻓﺮاد و ﺟﺎﻣﻌﻪ را تضمین می کند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به عواقب ناگوار پسماندهای بیمارستانی و پزشکی برای سلامت مردم، ضوابط و معیارهای زیست محیطی در امحای این پسماندها باید رعایت شود و محیط زیست بر این روند ناظر باشد.
گرشاسبی اظهار داشت: کوتاهی در زمینه عدم رعایت اصول بهداشتی در زمینه دفع زباله های عفونی قابل قبول نیست و لازم است دستگاه های متولی ضمن آموزش به کلینیک ها و سایر مراکز، خود بر این امر نظارت داشته باشند.
فرماندار مرند با اشاره به ضرورت لایروبی محل خروج تصفیه خانه شهر گفت: شهرداری ها باید با همکاری آب و فاضلاب شهری، نسبت به لایروبی مسیر خروجی تصفیه خانه فاضلاب مرند اقدام کنند.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
/3071/9916/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.