مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از اجرای طرح هویت گذاری دام‌های سبک و سنگین در سطح آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدحسین اقدمی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: براساس مصوبه هئیت محترم وزیران در جلسه 97/11/14 به پیشنهاد وزارت کشور کلیه دام‌های سبک و سنگین می‌بایستی پلاک گذاری و ثبت سامانه شوند .
وی ادامه داد: در این شیوه نامه مهلت قانونی برای دام سبک یک سال و دام سنگین شش ماه منظور شده است، البته به شرطی که دام هیچگونه ترددی نداشته باشد؛ در غیر این صورت نیروی انتظامی موظف شده است تا با دام‌های فاقد پلاک، همچون کالای قاچاق برخورد کند. 
مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان خاطرنشان کرد: دامداران و بهره‌برداران می‌توانند در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص نحوه اجرای طرح، با شماره 34494122 تماس حاصل کنند.
وی ادامه داد: حمل دام توسط اشخاص از شهرستانی به خارج از آن شهرستان، چنان چه فاقد مجوزهای لازم باشد، قاچاق است و طبق ماده 6 قانون سازمان دامپزشکی کشور، با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه عواقب احتمالی عدم همکاری، بر عهده دامدار و راننده متخلف خودروی حمل دام زنده است، افزود: سیستم قرنطینه سازمان دامپزشکی به صورت قرنطینه، مبدأ و مقصد است که با صدور گواهی حمل بهداشتی در سامانه سراسری قرنطینه سازمان دامپزشکی در شهرستان مبدا و تایید تخلیه دام در شهرستان مقصد خواهد بود.
اقدمی با تاکید بر این‌که جلوگیری از ورود و خروج غیرمجاز دام و طیور، جلوی انتشار بسیاری از بیماری‌های واگیردار و متعاقب آن، تلفات را می‌گیرد، خاطرنشان کرد: قاچاق و ورود و خروج دام‌های مبتلا به بیماری، یکی از مواردی است که منتج به شیوع بیماری‌های دامی در سایر استان‌ها می‌شود و این در حالی است که ابتلای دام‌ها به بیماری علاوه بر هزینه‌های درمان خسارت اقتصادی جبران ناپذیر نیز به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.