به گزارش ایرنا، اصغر تنومند روز سه شنبه در مراسم زنگ هفته سلامت افزود: ورزش و تحرک، استراحت مناسب، تغذیه سالم و برنامه ریزی برای اوقات فراغت از جمله مواردی است که باید در جهت تامین سلامت و بهداشت عمومی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.
وی به نقش دانش آموزان در این حوزه اشاره و اضافه کرد: دانش آموزان همیار دانشکده علوم پزشکی در اطلاع رسانی و رعایت نکات بهداشتی و سلامت در بین خانواده ها نقش مهمی دارند.
وی افزود: فرهنگ تغذیه سالم و تحرک بیشتر باید در بین دانش آموزان نهادینه شود که البته خانواده های در این بین نقش بسزایی دارند.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز با تاکید بر نقش مشارکت های اجتماعی در حوزه بهداشت و سلامت گفت: برخورداری از اطلاعات همگانی در حوزه سلامت عمومی یکی از ضرورت های اساسی جامعه است.
جلیل اسلامی با بیان اینکه نهاد های آموزشی نقش بسزایی در آموزش و یادگیری آگاهی های لازم در بخش سلامت و بهداشت دارند ادامه داد: در این راستا آموزش و پرورش با ارائه خدمات آموزشی در این حوزه، نقش موثری در تعلیم و تربیت اثر بخش دارد.
وی اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت بالای دانش آموزان و مدارس در آگاهی بخشی های اجتماعی به ویژه در بخش سلامت، زمینه ساز رشد سطح بهداشت عمومی در سال های آتی خواهد بود.
وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ آموزش و پرورش با دانشکده علوم پزشکی افزود: لازمه رشد و شکوفایی در تمامی زمینه ها، توجه به حوزه سلامت و بهداشت بوده و همراهی و همکاری با فعالان و متولیان این بخش از اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت است.
به گزارش ایرنا، شعار امسال هفته سلامت «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» است.
بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.