به گزارش ایرنا، امین امینیان روز سه شنبه در جلسه هماهنگی ممانعت از ورود دام غیرمجاز به شهرستان اظهار داشت: در راستای صیانت از منابع طبیعی، افرادی که سابقه برداشت ها غیرمجاز و بیش از مجوز از مراتع داشته و در این زمینه دارای محکومیت قضایی باشند به شبکه دامپزشکی شهرستان معرفی خواهند شد تا از ورود دام های آنها به مراتع شهرستان جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه سالانه هشت هزار دام به صورت غیرمجاز وارد شهرستان می شود افزود: در سال های گذشته و به دلیل برداشت و چرای بیش از جواز، مراتع شهرستان رو به نابودی گذاشته است.
امینیان با تاکید براینکه در صورت انجام هماهنگی های لازم برای کوچ عشایر و صدور مجوزهای قانونی از بسیاری از مشکلات در این حوزه کاسته خواهد شد، خواستار انجام هماهنگی های لازم بین دستگاه ها برای برخورد قاطع با متخلفانی شد که بدون توجه به الزامات قانونی به دنبال نابودی منابع طبیعی هستند.
وی گفت: تداوم حیات انسان ها در حفظ و صیانت از منابع طبیعی است و صیانت از منابع طبیعی یکی از الزامات توسعه پایدار است.
فرماندار هشترود با بیان اینکه متاسفانه اراده و انگیزه لازم در مجموعه منابع طبیعی شهرستان برای برخورد با متخلفان ضعیف است گفت: منابع طبیعی باید با قاطعیت از تصرف اراضی ملی از سوی افراد سودجو جلوگیری کرده و مانع تخریب منابع طبیعی شود.
شهرستان هشترود با 57 هزار جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.