نظر به اهمیت موضوع ارتقای فناوری و رقابت‌پذیری فعالان حوزه کفش و مصنوعات چرمی دراستان آذربایجان‌شرقی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیشنهاد ایجاد شهرک فناوری چرم، کفش و مصنوعات چرمی تبریز را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه کرده است.

به گزارش ایلنا، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با هدف نفوذ و رسوخ فناوری در واحدهای صنعتی به ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط، اقدام به تأسیس شهرک‌های فناوری می‌کند. در این راستا تاکنون هفت شهرک فناوری در حوزه‌های تخصصی در استان‌های مختلف کشور ایجاد و شش شهرک نیز به بهره برداری رسیده است.

بر این اساس و نظر به اهمیت موضوع ارتقای فناوری و رقابت‌پذیری فعالان حوزه کفش و مصنوعات چرمی دراستان آذربایجان‌شرقی و در راستای اجرایی کردن مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به این استان و بازدید از بازار کفش تبریز و تصمیمات اخذ شده درباره ایجاد شهرک فناوری چرم، کفش و مصنوعات چرمی تبریز به منظور رفع مشکلات واحدهای مذکور، وزارت صنعت، معدن و تجارت به استناد بند (۸) ماده واحده اصلاح قانون راجع به تأسیس شرکت شهرک‌های صنعتی ایران - مصوب ۱۳۷۶ – پیشنهاد ایجاد شهرک فناوری با زمینه تخصصی عنوان شده را برای طی مراحل قانونی و صدور مجوزهای مربوط به هیئت دولت ارسال کرده است.

گفتنی است، روند بررسی این پیشنهاد در کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت، طی روزهای آتی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.