مجید پورناجی روز دوشنبه در جلسه مجمع شورای خیران سلامت میانه اظهار داشت: امکانات افراد متمکن و نیکوکار، نقش تعیین کننده‌ای در رفع نیازهای بیماران داشته و آنها بر اساس اصل انسانی و نوع ‌دوستی، کارهای قابل توجهی در زمینه‌ بهداشت و درمان در جامعه انجام می دهند.
وی با اشاره به فعالیت‌ها و اقداماتی که تا کنون توسط این مجمع در آذربایجان شرقی انجام شده است، افزود: مجمع خیران سلامت آذربایجان شرقی تشکلی غیر سیاسی، غیر دولتی و غیر انتفاعی است .
پورناجی گفت: احداث بیمارستان، کلینیک، خرید آمبولانس، تامین تخت بستری، تامین وجوه نقدی درمان بیماران نیازمند از جمله اقداماتی است که توسط خیران انجام شده است.
وی با اشاره به اقداماتی که برای اقبال مردم و خیران در زمینه توجه به نیازهای سلامت کشور تاثیرگذار است، گفت: برنامه‌ریزی، احصاء نیازهای بهداشتی و درمانی هر استان، شناسایی خیران متمکن به تفکیک شهرستان و متعاقب آن ارائه نیازهای هر شهرستان و ایجاد دفاتر نمایندگی مجمع خیران سلامت در هر استان می‌تواند به سوق دادن خیران برای اهدا و هزینه کرد در حوزه سلامت کشور تاثیرگذار باشد.
پورناجی ادامه داد: برگزاری جلسات استانی با حضور مقامات و خیران، پیگیری مستمر تعهدات توسط مجامع خیران استان‌ها، ایجاد بستر لازم فرهنگی در ارتباط با بهداشت و درمان، استفاده از افراد متمکن و خیر در خارج از استان و خارج از کشور نیز از دیگر اقداماتی است که می تواند تاثیر بسزایی برای فعالیت در حوزه سلامت داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه خیران انسان‌هایی وارسته هستند، افزود: خیران بی هیچ منتی از دارایی و ثروت خویش بذل و انفاق کرده و راضی نیستند در تبلیغات و سخنرانی‌ها از آنان نامی برده شود .
پورناجی اضافه کرد: زمانی می‌توان از این ظرفیت انسانی حد اکثر بهره را برد که مسئولان نیز به طور مستقیم در اختیار اهداف خیران بوده و این امر را وظیفه خود بدانند.
پورناجی ادامه داد: اگر مسئولان از مجموعه خود، نمایندگان صاحب اختیاری را در پروژه‌های کلان در اختیار خیران قرار دهند از ظرفیت خیران به صورت بهینه استفاده می‌شود و در این میان نقش رسانه‌ها جهت تنویر افکار عمومی و انعکاس اهمیت موضوع، قابل توجه و انکار ناپذیر است.
7231/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.