سردار عابدین خرم روز دوشنبه جمع هنرمندان بسیجی آذربایجان شرقی، نقش هنرمندان در گام دوم انقلاب اسلامی را مهم و تعیین کننده برشمرد و افزود: ضروری ترین رسالت هنرمندان در گام دوم انقلاب توجه به منظومه فکری رهبر انقلاب است تا بر اساس آن هوشمندانه در برابر هجمه های سنگین بیگانگان نقش آفرین باشند.
وی اظهار داشت: اگر در دهه های گذشته به بیانیه های رهبر انقلاب در موضوعات گوناگون توجه و عمل کافی می شد، اکنون وضعیت فرهنگی کشور بسیار مطلوب تر از این بود.
سردار خرم اضافه کرد: ایران با قدمت تاریخی افتخارآمیز و مفاخر اسلامی بیشمار، الگوی ارزشمندی برای جریان سازی هنر در جهان اسلام و منطقه است و بر این اساس هنرمندان باید با گام گذاشتن در مسیر گذشتگان طی مسیر کنند و البته این مسیر پس از انقلاب اسلامی به خوبی ترسیم شده است.
وی با اشاره به نامگذاری روز شهادت شهید آوینی به عنوان روز هنر انقلاب، یادآوری کرد: انقلاب در طول 40 سال گذشته تاکنون دستاوردهای زیادی داشته که وجود هنرمندی جهادی چون شهید آوینی نیز از برکات آن است؛ هنرمندی که با آثارش صبغه انقلابی خود را نشان داد و ماندگار شد.
معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه عاشورا نیز در این نشست با بیان اینکه همرمندان ماموریت مهمی در تحقق گام دوم انقلاب دارند، گفت: هنرمندان با خلق آثار هنری می توانند در فرهنگ جامعه نقش آفرین باشند، چون استقلال و هویت هر جامعه ای در گرو فرهنگ آن است.
سرهنگ الیاس گل محمدزاده اضافه کرد: اگر کشوری در فرهنگ خود دارای استقلال و هویت باشد در حوزه های دیگر نیز موفق خواهد بود و علت آن زیربنایی بودن فرهنگ است، بنابراین هنرمندان در این خصوص نقش موثری دارند.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.