به گزارش ایرنا، ایوب بهتاج روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جوان در جمع خبرنگاران افزود: سال 97 و در حوزه ورزش علاوه بر برنامه های ورزشی پیش بینی شده مسابقات بین المللی وودبال و مسابقات چهارجانبه فوتسال نیز در استان برگزار شد.
وی همچنین از تمایل فدراسیون والیبال برای میزبانی تبریز از مسابقات لیگ جهانی والیبال جوانان خبرداد و گفت: براساس اعلام فدراسیون این مسابقات به مدت 4 روز در استان های اردبیل و آذربایجان غربی برگزار شد.
بهتاج در رابطه تجهیز سالن های ورزشی سه شهرستان مرند، مراغه و میانه توضیح داد: در مورد شهرستان مرند باید بگویم که پروژه های این شهرستان در حال اجرا بوده و اماکن ورزشی شهرستان مراغه از اردیبهشت امسال شروع خواهد شد و در شهرستان میانه نیز همه چیز برای برگزاری مسابقات به شرط فراهم سازی مکان اسکان ورزشکاران آماده است.
وی با اشاره به برگزاری باشکوه و پر تعداد برنامه های حوزه جوانان خاطر نشان کرد: جای خوشحالی دارد که شهرستان های استان در مقایسه با شهرستان های دیگر استان ها، هم در حوزه ورزش و هم جوانان فعالیت کامل داشته اند.
بهتاج همچنین در خصوص تعداد سمن های استان عنوان کرد: از سال 96 که در استان آذربایجان شرقی حضور دارتم تعداد سمن ها 137 مورد بوده که این تعداد در سال 1397 به 172 مورد رسیده و قصد داریم در سال جدید این رقم را به 200 سازمان مردم نهاد ارتقاء دهیم.
وی ادامه داد: تصمیم داریم در سال 1398 در تمامی برنامه های اداره کل ورزش و جوانان از وجود سمن ها استفاده کنیم چرا که هر وقت متولی برنامه ای که اداره کل است استقبال مردم کمرنگ بوده و هر وقت از طریق سمن ها انجام می شود حضور مردم بیشتر است.
وی در رابطه با برگزاری تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان یادآور شد: در سال 1396 پس از برگزاری این تور با بدهی 42 هزار دلاری به تیم های حاضر در این مسابقات روبرو شدم و حتی در سال 1397 با خطر برگزار نشدن تور مواجه بودیم که با حمایت های وزیر ورزش و جوانان و استاندار وقت آذربایجان شرقی توانستیم تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان را به مراتب بهتر از سال های قبل انجام دهیم و حتی بدهی قبلی اداره ورزش به تیم های حاضر که از سال 96 طلبکار بودند را پرداخت کنیم.
بهتاج با اشاره به اینکه در اردیبهشت 1397 توان افتتاح یک سالن ورزشی را نداشتیم اضافه کرد: خدا را شاکرم که تا پایان سال 97 توانستیم 15 سالن ورزشی را در سطح استان افتتاح کنیم و حتی قبل از شروع ماه مبارک رمضان 3 سالن ورزشی دیگر را افتتاح خواهیم کرد تا آمار کلی به 18 پروژه افزایش یابد و تا پایان سالجاری 2 سالن دیگر به ترتیب سالن سه هزار نفری میرداماد و سالن ورزشی رسالت را به اتمام خواهیم رساند.
وی گفت: در سال 1396 استان آذربایجان شرقی نتوانسته بود به موضوع استفاده از ظرفیت سهم وام اشتغال زایی در امر جوانان ورود کند، اما در سالی که گذشت توانستیم علاوه بر اینکه تمام سهم وام اشتغال زایی استان در این حوزه که مبلغ 22 میلیارد ریال بود را اختصاص دهیم، حتی سهم استان هایی که نتوانسته بودند در این امر اقدام کنند را با رایزنی با وزارت ورزش و جوانان به استان آوردیم و در کل 50 میلیارد ریال وام اشتغال به جوانان پرداخت کردیم.
3077/9853
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.