محمد وحدتی روز ینشه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: آمار یک ساله تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در مسیر کوتاه شهر بستان آباد تا گردنه شبلی از تلفات بعضی زمین لرزه ها نیز بیشتر است.
وحدتی ادامه داد: از حدود 3 سال پیش عملیات تعریض و 4 باند کردن این مسیر آغاز، اما با پیشرفت کمتر از 40 درصدی متوقف شد و بیش از یکسال است که مردم منطقه و مسافران این جاده پرتردد منتظر تکمیل پروژه هستند.
وحدتی همچنین خواستار تسریع در عملیات تعریض پل رودخانه «اوجان چای» شد و گفت: جاده ای که از وسط شهر بستان آباد عبور میکند، ترانزیتی و بین المللی است و اداره راهداری باید برای تعریض آن اقدام عاجل کند، زیرا ادامه وضعیت فعلی تردد و رفت وآمد در داخل شهر بستان آباد را با مشکل مواجه کرده است.
فرماندار بستان آباد نیز از اتصال تیکمه داش به آزادراه پیامبراعظم(ص) در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پروژه 15 کیلومتری جاده اتصال تیکمه داش به آزادراه با مشارکت بخش خصوصی و به محض تامین اعتبار کلید خواهد خورد.
سید علی موسوی همچنین از آماده شدن حفاظ های جداکننده 3 کیلومتر از جاده بستان آباد به تبریز هم خبر داد و افزود: نصب حفاظ های جداکننده در باند رفت و برگشت این جاده با اعتبار 15 میلیارد ریالی تا 10 روز دیگر آغاز خواهد شد.
موسوی در پایان از آغاز عملیات آسفالت راه روستای باشکند نیز خبر داد و گفت: زیرسازی این جاده به پایان رسیده و با مساعد شدن هوا آسفالت این مسیر با اعتبار 13میلیارد و 500 میلیون ریال اجرا میشود.
مسیر ترانزیتی بستان آباد- گردنه شبلی در 50 کیلومتری شرق تبریز از مسیرهای حادثه خیز آذربایجان شرقی محسوب می شود که بسیار نیز پر رفت و آمد است.
هر چند بال افتتاح تونل های دوقلوی «شبلی» در آزادراه تبریز - زنجان از شدت رفت و آمد در مسیر بستان آباد - گردنه شبلی در سال های اخیر کاسته شده است، اما این محور ارتباطی همچنان پرتردد است و به دلیل عرض کم جاده همه ساله چندین نفر قربانی می گیرد.
شهرستان بستان آباد با 100 هزار جمعیت در 60 کیلومتری شرق تبریز واقع شده است.
7239/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.