به گزارش ایرنا، محمدحسین بلاغی شنبه شب در آیین «راوی عشق» و رونمایی از تابلو سنگ پرتره شهید عباس عبدالهی افزود: شهید آوینی به عنوان ملجا، مامن و مبادی هنر انقلاب اسلامی مطرح است و ویژگی های جدیدی از هنر را تبیین کرد.
وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی عباس عبدالهی، شهید مدافع حرم، اظهار داشت: این شهید دچار دنیازدگی نشد و برخورداری از ویژگی هایی مانند نترسی و با ایمان بودن موجب شد تا در تاریخ ایران اسلامی جاودانه بماند.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان اینکه قدردانی از شهدا وظیفه همه آحاد جامعه است، یادآوری کرد: در این راستا تابلو سنگ پرتره این شهید از سوی استاد صابر بقال اصغری و مستند «راوی عشق» از سوی سیدامین بهکار ساخته شده است.
بلاغی ادامه داد: این 2 اثر به همت حوزه هنری استان و با همکاری منطقه آزاد ارس تولید و به پاس رشادت های عباس عبدالهی رونمایی شد.
وی گفت: پیش از این مستند حامد جوانی به صورت عمومی بیش از 200 بار اکران عمومی شده و مستند شهید عبداللهی نیز در اماکن مختلف اکران عمومی می شود.
در این آیین علاوه بر رونمایی از این آثار، از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر از سوی حوزه هنری استان و منطقه آزاد ارس قدردانی شد.
هفته هنر انقلاب اسلامی از 20 تا 27 فروردین به مناسبت شهادت شهید سیدمرتضی آوینی برگزار می شود.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.