اکبر فتحی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، افزایش میزان گندم و کلزای تولیدی نسبت به سال گذشته را یکی از اهداف اصلی سازمان جهادکشاورزی استان بیان و اضافه کرد: با توجه به ابلاغیه وزارتخانه مبنی بر عدم اجازه کشت محصولات پر آب بر در فضاهای باز، توسعه سطح گلخانه ها در استان جزو سیاست گذاری های سازمان است.
وی اظهار داشت: ضرورت دیگری که جزو برنامه های اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان در سال 98 تعیین شده است، تامین نهاده های دامی به خصوص نهاده های صنعت طیور بوده و سعی می شود تا این نهاده ها که به طور عمده واردارتی است و با ارز دولتی تامین می شود، به دست تولیدکنندگان واقعی این صنعت برسد.
فتحی ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان با استفاده از خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی را از دیگر اولویت های اصلی سازمان در سال جاری بیان کرد و ادامه داد: سعی داریم تا از این کانال ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی را عینیت بخشیم.
وی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی آذربایجان شرقی، گفت: این استان یک میلیون و 220 هزار هکتار اراضی زراعی دارد که از این میزان 800 هزار هکتار به صورت دیم و 400 هزار هکتار آن به صورت آبی کشت می شود.
فتحی افزود: میزان تولید محصولات کشاورزی استان در زیربخش های دام و طیور، آبزیان، محصولات گیاهی و باغی 5 میلیون تن است و با توجه به محدودیت های موجود در منابع آبی و خاکی، تلاش می کنیم تا توسعه را به سمت توسعه عمودی پیش ببریم تا از این طریق افزایش عملکرد در واحد سطح را ارتقا دهیم.
وی گفت: کارشناسان کشاورزی به خصوص کارشناسان پهنه سازمان، در سطح مزارع و واحدهای تولیدی در کنار کشاورزان هستند تا بتوانند در زمینه مبارزه با علف های هرز و مبارزه با انواع آفات گام های موثری برداشته و در زمینه تغذیه گیاهی در خدمت کشاورزان باشند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این استان در تولید یونجه و حبوبات همچون عدس و نخود رتبه اول کشوری را دارد، اعلام کرد: آذربایجان شرقی در تولید سیب، زردآلو و گردو رتبه دوم و سوم، در تولید گوشت مرغ رده چهارم و تولید تخم مرغ رده سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
آذربایجان شرقی دارای 314 واحد گلخانه ای به مساحت 160 هکتار است که 86 هکتار آن هیدروپونیک و 74 هکتار نیز به صورت خاکی است.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.