حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم روز پنجشنبه در مراسم سالروز شهادت امیرسپهبد علی صیاد شیرازی به انتشار تصاویری از یک ارتشی در مناطق سیل زده اشاره کرد و افزود: در تصاویر دیدیم که سرهنگ ارتش خم شده و کمر خود را پلکانی برای سیل ‌زدگان می ‌کند تا آنها سوار کامیون شوند.
وی ادامه داد: باید به خاطر چنین رفتارهایی آفرین بر غیرت ارتش جمهوری اسلامی گفت که برای خدمت به مردم ایثارگری می‌ کند.
وی با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، اظهار داشت: پاسداران امروز مورد تحریم کاخ سفید قرار گرفتند، اما محبوبیت پاسداران و ارتشیان در بین مردم از قبل بیشتر شده و این اقدام احمقانه ترامپ بر محبوبیت روزافزون سپاه و نیروهای مسلح و ارتش اضافه خواهد کرد.
حجت الاسلام آل هاشم به خصوصیات بارز شهید صیادشیرازی و محبوبیت وی در میان رزمندگان اسلامی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام و انقلاب نمی ‌توانستند شهید صیاد شیرازی را تحمل کنند .
وی اضافه کرد: آنچه صیاد شیرازی را صیاد دل ها کرد اخلاص، عشق به نماز، خداوند متعال و اهل بیت(ع) بود به گونه ای که هر هفته یک روز در منزل شخصی خود روضه داشت و اکنون نیز آن رسم در خانه ‌شان پا بر جاست.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه نظم صیاد شیرازی از جمله ویژگی بارز دیگر این شهید بود، تعهد، اخلاص و تفکر در برنامه او را زبانزد عام و خاص دانست.
وی به ارتباط صمیمی خود با صیاد شیرازی اشاره کردد و افزود: شهید صیاد عشق حاصی به تبریز و آیت‌الله ملکوتی داشت به طوری که قبل از هر عملیات به صورت رمزی تماس گرفته و بنده متوجه می‌ شدم که باید علما را به منطقه ببرم.
امام جمعه تبریز گفت: موفقیت‌های صیاد شیرازی منجر شد تا او با دو درجه ارتقا و با درجه سرهنگی فرمانده عملیات غرب شود اما به دلیل برخورداری از روحیه انقلابی از سوی بنی‌ صدر از سمت خود کنار گذاشته شد که بعد از فرار مفتضحانه بنی‌ صدر، به دعوت آقای کلاهدوز دوباره به سمت خود بازگشت.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: شهید صیاد شیرازی در عملیات‌های مختلف والفجر 1،2،3، خیبر، بدر، رمضان و سایر عملیات های کوچک و بزرگ فرماندهی ارتش را بر عهده گرفته و به عبارتی نقش حساسی در آزادسازی خرمشهر داشت.
به گزارش ایرنا، در این مراسم تابلو فرش منقش به تصویر شهید صیاد شیرازی از طرف سپاه عاشورا به ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیم و از خانواده 9 شهید ارتش جمهوری اسلامی نیز تجلیل شد.
شهید علی صیادشیرازی صبحگاه روز 21 فروردین ماه سال 1378 به دست دشمنان اسلام و انقلاب مقابل منزل خود ترور شد و به فیض شهادت نایل آمد.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.